برای کاهش هزینه ها و کارایی دستگاه باید نکاتی را در هنگام خرید رعایت کنید. اگر قصد خرید اجاق گاز نصب شده را دارید، بد نیست نگاهی به مدل های مختلف موجود در بازار بیندازید و با توجه به نکاتی که در صفحه بهترین یاب به شما می دهیم، تصمیم نهایی خود را برای خرید بگیرید.

بخاری گازی نصب شده است؟

این اجاق گاز کار از نوع معمول و قدیمی اجاق گاز است. مشعل های گازی نیز در دو نوع مشعل بدون فر در بازار موجود می باشند و نسبت به سایر انواع مشعل گازی فضای بیشتری را اشغال می کنند. آشپزخانه مجهز شامل اجاق گاز و اجاق گاز است. آتش در آن معمولاً پنج چراغ دارد و نور وسط آن که بزرگتر از چراغ های دیگر است معمولاً شعله پلوپز را صدا می کند. این اجاق گاز یکی از رایج ترین گزینه های خرید اجاق گاز در ایران می باشد. اگرچه این روش قدیمی است اما به دلیل سهولت کارکرد و دوام آن همچنان از گاز استفاده می شود.

چی بخرم؟ قطعات یدکی لوازم خانگی بوش

برای انتخاب و خرید بهترین مدل گاز مبله باید نکات و ویژگی های یک گاز خوب را بدانید و با توجه به بودجه و نیاز خود مدل گاز مبله را انتخاب کنید.

راهنمای خرید اجاق گاز

مکان از هر چیز دیگری مهمتر است.

وقتی ظرفیت گاز در فضای آشپزخانه وجود نداشته باشد، نمی توانید به گاز مجهز شوید، زیرا این دستگاه با ظاهر نسبتا بزرگ و اندازه بزرگ به شما نمی آید. بنابراین قبل از خرید اجاق گاز، فضای گاز را به دقت اندازه گیری کنید و فضای اضافی را برای نصب و جابجایی دستگاه در نظر بگیرید.

اهمیت تعداد شعله های گاز

بسته به اندازه آشپزخانه و کابینت ها و همچنین تعداد اعضای خانواده، تعداد آتش سوزی های گاز را انتخاب کنید. برای یک خانواده کم جمعیت دو یا سه شعله کافی است و نیازی به 5 یا 6 شعله نیست، یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب وسیله گازسوز مناسب میزان حرارت خروجی شعله دیگ بخار است که باید بیشتر از دیگران آتش می زنند . زیرا بیشتر غذاهای آهسته روی این آتش قرار می گیرد.

اهمیت طبیعت این بردگان گاز زیباست

اجاق های ایستاده اغلب با بدنه فولادی به فروش می رسند. در مدل های استیل رویه و جنس بدنه فولادی است اما در برخی مدل ها رویه گاز فولادی بوده و بدنه با لعاب پوشانده شده است. اگر این دو نوع اجاق گاز را با هم مقایسه کنیم، می توان گفت که انواع استیل در برابر ضربه و رطوبت مقاومت بیشتری دارند. ناگفته نماند که روکش مینای آن به راحتی تمیز می شود و کار شما را آسان می کند.

جنس بدنه اجاق گاز

مواد تسمه ها نباید در دمای بالا آسیب ببینند. بنابراین رنده های فولادی یا چدنی بهترین انتخاب هستند. همچنین بهتر است از توری سنگین برای تعادل توری استفاده کنید و وسایل آشپزی را به راحتی روی آن نگه دارید.

وجود جرقه زنی خودکار

نور یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید گاز و تجهیزات مورد نیاز باید به آن توجه کنید. چراغ به طور خودکار با چرخش و فشار یک کلید روشن می شود و نیازی به چراغ دستی ندارد. البته این کار روی همه مدل ها جواب نمی دهد، اما از آنجایی که بین مدل های بدون نور تفاوت قیمت زیادی وجود دارد، بهتر است مدلی با نور تهیه کنید.

نقش ترموکوپل در گاز تحویلی چیست؟

اجاق های جدیدتر از یک سیستم ترموکوپل استفاده می کنند که با خاموش شدن شعله به طور خودکار جریان گاز را قطع می کند. این از انتشار گاز و آتش جلوگیری می کند. هنگام خرید دستگاه به این نکته توجه داشته باشید که امنیت دستگاه بسیار مهم است. حتما فرهایی بخرید که دارای ترموکوپل هستند. زیرا همیشه احتمال قطع شدن ناگهانی گاز در آشپزخانه وجود دارد.

وجود صفحه نمایش

یکی دیگر از ویژگی هایی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید وجود صفحه نمایش برای تنظیم زمان و فعال شدن زنگ آشپزی است. این در مورد اطلاع کاربر از زمان پخت است. در برخی از مدل ها، به گفته تیم او، یک لامپ در فر نصب می شود که وضعیت فعال چرخاننده مرغ را نشان می دهد. پخت و پز در زمان معین به دو دلیل مهم است: جلوگیری از سوختن غذا و صرفه جویی در انرژی. بنابراین داشتن صفحه نمایش و ابزارهایی برای کنترل فرآیند پخت گزینه مناسبی محسوب می شود.

عنصر سر شعله را فراموش نکنید!

یکی از موارد مهم در خرید اجاق گاز، مواد به کار رفته در ساخت سر آتش است که به گسترش آتش و جلوگیری از بازگشت آتش به لوله کمک می کند. نوع و طراحی آتش در میزان مصرف و دمای اجاق گاز تاثیر بسزایی دارد.

کیفیت و استاندارد در خرید گاز نصب شده در اولویت است

هنگام انتخاب کارآمدترین مدل گازو سرویس اجاق گاز مبله بوش، این وسیله یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه شما محسوب می شود و ساعت ها با آن درگیر هستید، پس بهتر است هنگام انتخاب خرید گاز از برندهای معروف فراموش نکنید. برای خرید منطقی تری به نکات ذکر شده در این پست توجه کنید. به نشانگر استاندارد و مصرف گاز اجاق گاز توجه کنید. زیرا طراحی خاص مشعل گاز در برخی از مدل های گران قیمت گاز کمتری مصرف می کند و در عین حال گرمای مشابه مدل های پرمصرف را تامین می کند.

+ تعداد بازدید : 2672 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در دوشنبه 10 مهر 1402 و ساعت 18:30
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]