بازسازی و تعمیرات ساختمان- مراحل بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی و تعمیرات ساختمان به چه صورتی انجام می شود؟ بازسازی ساختمان چقدر هزینه بر می باشد؟ آیا مثلا می توانیم فقط به بازسازی آشپزخانه بپردازیم به طوریکه مکان دیگری خراب نشود؟

به صورت کلی و طبق آماری که وجود دارد بازسازی ساختمان یکی از رایج ترین کارهایی است که صاحبان یک ساختمان برای بهتر شدن و جدیدتر شدن واحدهای مسکونی خود انجام می دهند. در بیشتر مواقع هزینه های بازسازی به مراتب بهتر و به صرفه تر از هزینه های فروش ساختمان و خرید یک واحد جدید می باشد. از طرفی با اینکار همیشه ساختمانی شیک و به روز خواهید داشت. در این مقاله به توضیح جزئیات بازسازی و تعمیرات ساختمان یعنی بازسازی آشپرخانه، بازسازی سرویس بهداشتی، بازسازی کف و سقف و نمای ظاهری ساختمان می پردازیم. با ما همراه باشید.

بازسازی آشپزخانه‌های قدیمی

آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های یک ساختمان است. به اصطلاح قلب تپنده ی آن خانه محسوب می شود. از طرفی یک خانم بیشتر وقت خود را در آشپزخانه سپری می کند. بنابراین باید همیشه جلوه ی زیبایی در خانه داشته باشد. بسیاری از افراد معتقد هستند وقتی یک آشپزخانه تمیز و شیک است، تمامی خانه مرتب به نظر می رسد! اما گاهی نوع قرار گرفتن و ساخت و طراحی آشپزخانه طوری است که از پایه نامرتب و شلوغ به نظر می رسد! در هنگام بازسازی باید دقت کنید که دکوراسیون چشم را خسته نکند و در عین حال شیک و ساده باشد. اگر آشپزخانه ی شما بسیار قدیمی باشد یعنی حتی دارای اپن هم نباشد و داخل یک اتاق باشد ممکن است هزینه های بازسازی گران تر شود.

ابتدای کار باید هزینه‌ی مدنظر را در نظر بگیرید. سپس باتوجه به نوع نورپردازی و محل قرارگیری آشپزخانه در ساختمان، مدل ها و طرح های مناسبی را انتخاب کنید. شما می توانید بر اساس کل چیدمان خانه، سبک خاصی را برای کابینت‌ها در نظر بگیرید. مثلا کاملا کلاسیک یا مدرن و...

ارزان ترین روش برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه رنگ کردن دیوارها است! شما بر اساس نوع نورپردازی و نورگیری آشپزخانه می توانید رنگ خاصی را انتخاب کرده و بزنید.

هزینه تغییر کابینت مخصوصا اگر چوب باشد قاعدتا بسیار سنگین می شود! بنابراین اگر کابینت های قدیمی شما بدنه‌ی سالمی دارند می توانید فقط ظاهر کابینت را تغییر دهید. این موضوع هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش می دهد. عوض کردن سینک و شیرآلات آشپرخانه هم یکی دیگر از نکات ظریفی است که در دکوراسیون آشپزخانه جلوه ی زیادی دارد.

برای تغییر کف آشپزخانه هم اگر به دنبال هزینه ی کم هستید می توانید از برچسب روی آن استفاده کنید. یعنی حتما نیازی به سرامیک و پارکت جدید نیست. اما اگر کف آشپزخانه‌ی شما کوچک است پارکت و سرامیک هزینه‌ی بالایی را برای شما نخواهد داشت.

یکی دیگر از مراحل بازسازی آشپزخانه، بازسازی سقف آن می باشد. معمولا برای بازسازی سقف از کناف استفاده می کنند. این کناف‌ها هم ظاهر زیبایی به سقف می‌دهد و آن را از یکنواختی خارج می‌کند و هم نورپردازی زیبایی را برای آشپزخانه‌ی شما به ارمغان می‌آورد. علاوه بر کناف کشی، استفاده از سقف های cns و سقف های آسمان جلوه هم در بازسازی سقف آشپزخانه کاربرد دارد.

بازسازی کامل یک آشپزخانه شامل تعویض لوله کشی ها، شیرآلات، طراحی کابینت های جدید، کفپوش و حتی تعویض درب و پنجره ( در صورت داشتن درب و پنجره در آشپزخانه) می باشد.

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

سرویس بهداشتی و حمام یکی از مهم ترین بخش های یک ساختمان محسوب می شود که اگر به آن رسیدگی نشود باعث ایجاد بیماری در افراد می شود. به همین دلیل بازسازی آن یکی از متداول ترین قسمت های بازسازی و تعمیرات ساختمان محسوب می شود. از این بخش ها در طول روز استفاده ی زیادی می شود بنابراین باید از نظر ظاهری کامل و بی نقص باشد. دلایل زیادی برای تعویض سرویس بهداشتی و حمام وجود دارد به طور مثال:

- قدیمی شدن طراحی و دکوراسیون سرویس بهداشتی

- خراب شدن و فرسوده شدن تجهیزات داخل سرویس بهداشتی ( شیرآلات، دوش حمام و توالت، سرامیک و...)

- کوچک بودن فضای حمام و دستشویی

- نشتی لوله های آب و فاضلاب

بازسازی سرویس بهداشتی یک پروسه ی بلند مدت است با توجه به نوع تغییرات هزینه‌های متفاوتی را برای شما دارد. مثلا اگر فقط قصد تعویض لوله کشی فاضلاب را دارید قطعا هزینه های شما نسبت به تعویض سینک و شیرآلات و توالت فرنگی کمتر می شود.

بازسازی سرویس بهداشتی یک کار کاملا تخصصی می باشد بنابراین آن را باید به عهده ی کارشناسان همان حوزه بگذارید. برای طراحی می توانید ایده های خود را به آن ها بگویید.

مراحل بازسازی حمام و دستشویی:

اگر این بازسازی کاملا عمقی باشد بعد از طراحی سرویس ها، ابتدا آب و برق حمام و دستشویی قطع می شود. سپس تجهیزات داخل حمام و دستشویی برداشته می شود. اگر نیاز به بازسازی لوله‌های آب و فاضلاب قدیمی است، در این مرحله انجام می شود.

در این میان اگر بازسازی لوله کشی آب و فاضلاب را همزمان با تغییر دیگر تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی انجام دهید، بسیار باصرفه تر است.

در مرحله ی بعدی اگر قصد تعویض کاشی دیوار و سرامیک کف سرویس را دارید باید آن را انجام دهید. ترجیحا انتخاب رنگ و مدل کاملا شیک و ساده باشد تا تکراری نشود و دلتان را نزند. مدل های ساده هیچگاه قدیمی نمی شوند!

نصب تجهیزات جدید در حمام و دستشویی مرحله ی بعدی کار می باشد. در این قسمت جلوه‌ی اصلی سرویس بهداشتی نمایان می شود. بنابراین بهتر است از سینک و شیرآلات شیک و مدرن استفاده کنید. امروزه مدل های توکار هم در بازار اماده است که جلوه ی زیباتری را به سرویس بهداشتی شما می دهد. قبل از توجه به زیبایی به جنس محصول هم دقت کنید. سعی کنید بهترین برند و جنس را انتخاب کنید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

این تجهیزات شامل دوش و شیرآلات حمام، توالت فرنگی، وان، سینک و روشویی دستشویی، شیرآلات دستشویی و آینه و ... می باشد.

در نهایت آخرین مرحله مربوط به نصب هواکش و فن و سیستم روشنایی سرویس بهداشتی می‌باشد که انتخاب رنگ نور لامپ و... هم می تواند تاثیر زیادی در ظاهر سرویس شما بگذارد. هر کدام از مراحل بالا در بازسازی سرویس بهداشتی باید طبق اصول و ترتیب انجام شود.

بازسازی سقف خانه های قدیمی

امروزه برای بازسازی سقف خانه ها از کناف استفاده می شود. کناف ها جلوه های بسیار ویژه‌ای را به نمای کلی خانه می دهند و نقش بسیار بزرگی را در نورپردازی خانه دارند. کناف روش جدیدی است که بجای گچ کاری استفاده می شود. استفاده از آن خلاقیت و ایده را بالاتر می‌برد و دردسر آن هنگام طراحی کمتر از گچ کاری می باشد. کناف ها نوعی عایق صوتی حرارتی هم می باشند. علاوه بر سقف برای اجرا در پانسیون ها و دیگر مکان های خانه نیز می‌توانید از کناف استفاده کنید. سرعت عمل و دورریز مصالح هم در کناف بسیار به صرفه تر از گچ کاری می باشد. فراموش نکنید که نورپردازی خانه مهم ترین نقش را در زیبایی کلی ساختمان شما دارد.

بازسازی کف ساختمان

بازسازی کف یکی از رایج ترین بازسازی و تعمیرات ساختمان محسوب می شود. کف خانه ای که زیبا باشد، جلوه ی بیشتری به زیبایی وسایل آن خانه هم می دهد. برای بازسازی کف چند روش وجود دارد که براساس سبک ساختمان باید آن را انتخاب کنید. پارکت، سرامیک، سنگ و کفپوش از جمله مواردی است که برای کف استفاده می شود. هرکدام از این ها هزینه های متفاوت و مدل های متفاوتی را دارد که می توانید طبق نیاز و هزینه ی مدنظر آن ها را انتخاب کنید. برای بزرگتر جلوه دادن متراژ خانه می توانید از رنگ های روشن استفاده کنید. موارد دیگری که در بازسازی کف استفاده می شود استفاده از موکت می باشد. موکت های جدید با طراحی های منحصر به فرد وجود دارد که هزینه های آن با هزینه سنگ و پارکت برابری می کند! بنابراین در انتخاب نوع پوشش کف، ابتدا به عایق حرارتی و سپس به هزینه و نوع علاقه‌ی خود دقت کنید.

بازسازی نمای ساختمان

بازسازی نمای کلی ساختمان معمولا به صورت تک واحدی قابل اجرا نمی باشد. اگر یک واحد از ساختمان مال شما است باید بقیه ی واحدها را هم راضی به این بازسازی کنید. معمولا میتوانید سنگ های ساختمان، نورپردازی و درب و پنجره ها را تغییر دهید. طراحی آن را به تیم حرفه ای طراحی بسپارید تا بهترین و مناسب ترین حالت را برای شما در نظر بگیرند. علاوه بر این ها می توانید نوع فضای سبز مقابل ساختمان را نیز برای زیبایی بیشتر تغییر دهید.

هزینه بازسازی و تعمیرات ساختمان- آپارتمان

معمولا هزینه بازسازی را قبل از مشخص کردن موارد مورد نیاز نمی توان گفت. هزینه ی مصالح هم باتوجه به قیمت روز باید محاسبه می شود و آن هم حدودی در اختیار شما قرار میگیرد. اما مهم ترین مسئله ای که باید در این امر رعایت شود، رفع نیاز شما با توجه به مقدار سرمایه ای که برای این کار کنار گذاشته اید می باشد. بازسازی ساختمان کاملا تخصصی است به همین دلیل باید آن را به افراد حرفه ای بسپارید که با کمترین هزینه، بهترین مصالح و زیباترین طراحی، بازسازی ساختمان شما را انجام دهند.

+ تعداد بازدید : 43 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در جمعه 15 مرداد 1400 و ساعت 10:29
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]