Joshua Porter طراح محصول می نویسد که وضوح کار شماره یک در طراحی رابط است. جاشوا ادامه می‌دهد که برای مؤثر بودن، مردم باید تشخیص دهند که چیست، به این اهمیت دهند که چرا از آن استفاده می‌کنند و بفهمند که رابط به آنها در تعامل با چه چیزی کمک می‌کند.

در اصل، وضوح باعث اعتماد به نفس می شود و منجر به استفاده بیشتر می شود.

انتخاب های تایپوگرافی خود را محدود کنید

انتخاب فونت شما در طراحی وب به سبک سوئیسی بسیار مهم است. سبک سوئیسی به عنوان سبک تایپوگرافی بین المللی نیز شناخته می شود. به این ترتیب، سبک به نوع احترام می گذارد.

سفارش ساخت سایت در فریلنس پروژه

نوع عنصر اصلی طراحی در سبک سوئیسی است. به هر پوستر مربوط به آن دوره نگاه کنید، فونت های بزرگ و پررنگ را خواهید دید که بیشتر فضا را اشغال کرده اند. نگاهی به این کتاب های تایپوگرافی که باید برای طراحان بخوانند بیندازید.

اگر می‌خواهید طراحی وب شما به سبک سوئیسی تجسم یابد، وقت آن است که Times New Romans، Garamonds و Caslons خود را کنار بگذارید. هیچ فونت سریف مجاز نیست.

وب سایت-طراحی-سبک-سوئیسی

بیایید به وب سایت بالا نگاه کنیم. هدف مشخص است: عضو شوید. دو دلیل وجود دارد که تمرکز ما به این موضوع جلب شده است. یکی اندازه است. فونت بزرگ است و پیام واضح است. هیچ پیام متناقضی دیگری وجود ندارد.

دیگری به خاطر فضای منفی است. مقدار زیادی از آن وجود دارد. این به وب سایت اجازه می دهد تا نفس بکشد، پیام را بهتر منتقل کند و به کاربر یک چیز می دهد تا روی آن تمرکز کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های سبک سوئیسی، فرم‌بندی چپ و ناهموار راست است. این بدان معناست که متن در سمت چپ صفحه تراز شده است اما توجیه نشده است. مثل این:

پوستر-سبک سوئیسی-هموار-چپ-پاره-راست

فونت هایی که باید برای سبک سوئیسی در نظر بگیرید: Montserrat، Open Sans، Lato و Helvetica. چرا نمی دانیم که چگونه تایپوگرافی می تواند هویت برند را تقویت کند؟

یک سلسله مراتب تایپوگرافی بسازید

بسیاری از سبک‌های سوئیسی فونت و طرح‌بندی را درست می‌کنند. این شامل ایجاد یک سلسله مراتب تایپوگرافی است.

سلسله مراتب تایپوگرافی راهی برای ساختار محتوای وب سایت شما با اولویت بندی اطلاعات به روشی منسجم است. یعنی: اول چیزهای مهم، بعد چیزهای مهم کمتر.

انجام پروژه متلب در فریلنس پروژه

برای دستیابی به یک سلسله مراتب بصری، باید با موارد زیر بازی کنید:

اندازه

رنگ

وزن

موقعیت

تضاد

کرنینگ

اگر می خواهید درس سلسله مراتب بصری داشته باشید، به صفحه اول روزنامه نگاه کنید.

عنوان، عنوان فرعی و کپی متن راه هایی برای ایجاد یک سلسله مراتب بصری هستند. با یک روزنامه، تیتر توجه را جلب می کند (مهم ترین چیز) و عنوان های فرعی اطلاعات اضافی (کمتر مهم) را ارائه می دهند و سپس شما نسخه اصلی (کم اهمیت ترین) را دارید. هم تیتر و هم عنوان فرعی برای ترغیب خواننده به ادامه متن استفاده می شود.

بیایید نگاهی به این دو قطعه متن زیر بیاندازیم. یکی سلسله مراتب دارد، یکی ندارد. مشاهده تأثیر سلسله مراتب تایپوگرافی واضح است:

اعتبار تصویر: Janie Kliever در Canva

شایان ذکر است که مردم چگونه در اینترنت مطالعه می کنند

در بیشتر موارد، مردم با الگوی F می خوانند، به خصوص اگر کپی زیاد باشد. برای سایت هایی که کپی کمتری دارند، مردم تمایل دارند با الگوی Z مطالعه کنند. این به این دلیل است که آنها صفحه را برای اطلاعات مربوط به خود اسکن می کنند.

اینها الگوهای حرکت طبیعی چشم هستند. با در نظر گرفتن این موضوع می توانید شروع به ایجاد یک سلسله مراتب تایپوگرافی کنید. اگر می‌دانید که افراد از چپ به راست و با الگوی Z می‌خوانند، می‌توانید با قرار دادن محتوا در ترتیب درست، محتوای خود را طوری سازماندهی کنید که توجه کاربر را جلب کند.

سازماندهی محتوای خود به این شکل به آن ساختار می بخشد. با بازی با اندازه فونت ها می توانید اطلاعات را برای خواننده مهم تر یا کمتر اهمیت دهید. خواندن مطالب شما را برای خواننده بسیار کارآمدتر می کند.

عکاسی را به تصویرسازی ترجیح دهید

فریلنس پروژه سایت دورکاری و فریلنسری

تصویرسازی در طراحی وب رونق خود را طی می کند. شرکت ها از هر نوع از تصویرسازی سفارشی برای افزودن جذابیت و شخصیت به یک برند استفاده می کنند.

اما برای Swiss Style، همه چیز در مورد عکاسی است. چرا؟ در ذهن طراحان آن زمان، عکاسی راهی برای نمایش واقعیت بود. این یک رسانه عینی تر است (به یاد داشته باشید، این بچه ها عینیت را دوست دارند) تا طراحی یا تصویرسازی.

ترکیبی از تایپوگرافی و عکاسی در سبک سوئیسی به عنوان وسیله ای برای ارتباط بصری نقش محوری دارد، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است:

همانطور که می بینیم آنها با هم کار می کنند. هر دو یکدیگر را تقویت می کنند.

طراحی وب به سبک سوئیسی - غذای آماده

وقتی به حرکاتی که دنیا را شکل دادند نگاه می کنیم و سعی می کنیم طرح های خود را بازسازی کنیم، نتیجه نهایی می تواند پاستیچ باشد.

به‌عنوان طراح، بهتر است بدانید کدام یک از عناصر یک حرکت کارآمد بوده، کدام اصول در آزمون زمان مقاومت می‌کنند و آن‌ها را در طراحی خود اعمال کنید.

در تلاش برای بازسازی سبک سوئیسی، نتیجه نهایی در مقایسه با آن کمرنگ خواهد شد، زیرا ما دیگر آن زمان نیستیم. اما ویژگی هایی مانند انتخاب دقیق عناصر رابط کاربری یا توجه دقیق به نوع وجود دارد که همیشه به نفع طراحی شما خواهد بود.

+ تعداد بازدید : 2139 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در جمعه 7 مرداد 1401 و ساعت 10:14