فکر میکنید که بعد از آزمون کنکور، چه آزمونی مهم است؟ در جواب باید بگوییم که آزمون نظام مهندسی واقعا اهمیت دارد و جزو پردرخواست ترین و مهم ترین آزمون‌های کشوری است که ویژه مهندسان ساختمان برگزار میشود. اگر شما در رشته تاسیسات مکانیک تحصیل کرده اید و سه سال است که از فارغ التحصیلی شما میگذرد، پس از فرصت خوبی که در پیش است استفاده کنید. با کسب آمادگی آزمون نظام مهندسی مکانیک، میتوانید در آزمون سخت قبول شوید و پس از آن ماهانه بیشتر از 50 میلیون درآمد داشته باشید (البته به نرخ سال 1402).


آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی چه آزمونی است؟

نظام مهندسی به عنوان یک سازمان متخصص و حرفه‌ای، مسئولیت نظارت و ارزیابی بر فعالیت‌های مرتبط با حوزه مهندسی را بر عهده دارد. 100 درصد مهندسین عمران، مکانیک، برق، نقشه برداری، معماری، ترافیک و شهرسازی سر و دست میشکانند تا به سازمان راه پیدا کنند. لازم است بدانید که شما در این سازمان به منظور اشتغال و فعالیت در زمینه‌ مهندسی تاسیسات ساختمان حتماً باید پروانه اشتغال مربوطه را اخذ کنید. این پروانه نشانگر صلاحیت‌های علمی و تجربی شما در زمینه مهندسی می‌باشد. با ورود به سازمان نظام مهندسی، فرصتی برای کسب درآمد فراهم می‌شود.

برای کسب پروانه اولین قدم، ثبت نام در آزمون نظام مهندسی است. بعد از ثبت نام در صورت قبولی که کمی سخت و چالش برانگیز است، شما میتوانید برای چند سال پروانه اشتغال بگیرید و درآمد کسب کنید و سپس پروانه تان را تمدید کنید. همانطور که گفته شد، قبولی در آزمون نظام مهندسی، سخت است و داوطلب باید حداقل 6 ماه فول تایم وقت بگذارد تا منابع را بخواند. اما راه بهتر و هوشمندانه ای هم هست و آن هم شرکت در دوره آمادگی آزمون نظام مهندسی تاسیسات است. شما میتوانید دوره‌های سودا را تهیه کنید و پا به پای مدرس پیش بروید و مباحث و منابع آزمون را قورت بدهید .:) اگر در مورد دوره‌های آموزشی سودا یا همان فیلم های آموزشی آزمون نظام مهندسی مکانیک ساختمان سوالی دارید با شماره 02188831021 تماس بگیرید.

روش موفقیت در آزمون نظام مهندسی

استخراج اصول کلیدی برای موفقیت در جلسات آزمون نظام مهندسی از اهمیت فراوان برخوردار است. این اصول، گام‌های بسیار اساسی اما حیاتی را برای دست‌یابی به آرزوی پیشروی در صرح مهندسی فراهم می‌کنند. بررسی توانایی‌ها و نیازهای موردی هر فرد، همراه با برنامه‌ریزی دقیق، تاثیر بسزایی بر روی سبک زندگی و تمهیدات لازم برای داشتن یک روند مطالعه مؤثر و کسب آمادگی کامل دارد. درست است که روش قبولی هر کس ممکن است با فرد دیگری تفاوت داشته باشد اما به طور کلی فرمول موفقیت در آزمون نظام مهندسی مکانیک ساختمان، خواندن منابع آزمون، تست زدن سوالات پیشین (حداقل 5 سال اخیر) شرکت در دوره های آمادگی + خلاصه برداری و تسلط بر کتاب قانون نظام مهندسی ساختمان است.

مهم‌ترین منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک ساختمان

با استفاده از دانش کامل و تمرکز بر مهم‌ترین مباحث، قبولی در آزمون نظام مهندسی تاسیسات امری قابل تحقق است. مباحث 14، 16، 17 و 18 به عنوان اصلی‌ترین منابع آزمون در نظام مهندسی مکانیک محسوب می‌شوند. به طور خاص، اهمیت بخش 14 از آزمون به قدری بالاست که با پاسخ صحیح به تمامی سوالات این بخش، می‌توان تا 40 درصد از نمره آزمون را کسب کرد. از طرفی، موضوعاتی که در بخش‌های 16، 17 و 18 آمده‌اند، نیز در پوشش 60 درصد باقی مانده سوالات قرار دارند، بنابراین با تسلط بر این چهار موضوع اصلی، قبولی در آزمون تضمین شده است.

لازم است بدانید که سودا، علاوه بر تولید فیلم های آموزشی آزمون نظام مهندسی مکانیک، دوره های برای آموزش مبحث 14 که مهم ترین منبع است و همچنین برای مبحث 18 و 17 نیز فیلم های آموزشی توسط مهندس برتر ایران تولید کرده است. .:) اکنون اگر در مورد دوره‌های آموزشی سودا یا همان فیلم های آموزشی آزمون نظام مهندسی مکانیک ساختمان سوالی دارید از ما بپرسید.

برای اطمینان بیشتر از قبولی، می‌توانید علاوه بر مطالعه منابع آزمون، به دوره‌های آموزشی مرتبط با مبحث 14 نیز مراجعه کنید. با داشتن دانش لازم و تسلط بر این موضوع، می‌توانید به آزمون با اطمینان بیشتری مراجعه کنید. همچنین اگر به دلایلی در آزمون اول موفق نشدید، با تمهید به موضوع و تسلط بر منابع، دوره‌های دیگری نیز برای شما در دسترس خواهد بود.

دوره های آمادگی آزمون نظام مهندسی مکانیک تاسیسات

در چارچوب مجموعه آموزشی بزرگ سودا، چهار نوع پکیج آمادگی آزمون نظام مهندسی مکانیک ساختمان (پکیج فشرده و جامع طراحی و نظارت بر تاسیسات ساختمان) با استفاده از ویدیوهای آموزشی به اختصاص یافته است. دوره فشرده مختص افرادی که وقت کافی ندارند و میخواهند با یک اعتماد به نفس نسبی و دانشی مناسب وارد جلسه بشوند و دوره جامع ویژه افرادی که وقت بیشتری دارند و میخواهند دانش عمیق پیدا کنند.

این پکیج‌ها برای داوطلبانی که می‌خواهند با شرکت در آزمون نظام مهندسی، آینده شغلی خود را تضمین نمایند و در حوزه پررقابت و پرسود طراحی و نظارت بر تاسیسات ساختمان، به عنوان حرفه‌ای برجسته درخشنده شوند، طراحی و تولید شده‌اند. سودا افتخار دارد که از تجربیات و دانش متخصص مهندس توکلی بهره‌مند گردد و به همین سبب، امکانات و آموزش‌های ارائه شده توسط این مجموعه، احتمال قبولی شما در آزمون نظام مهندسی را به حداکثر می‌رساند.

در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص خرید پکیج آمادگی آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی ساختمان، می‌توانید با پشتیبانی سودا به شماره 02188831021 تماس بگیرید. همچنین، سودا علاوه بر ارائه بسته آموزشی مربوطه، امکان دسترسی به پکیج کامل منابع و سوالات پیشین همراه با پاسخنامه را نیز برای شما فراهم کرده است. ممکن است هزینه دوره برای تمامی مهندسین قابل پرداخت نباشد، اما باید بدانیم که ارزش تهیه پکیج آمادگی آزمون نظام مهندسی مکانیکی، در این قیمت و حتی بالاتر از آن است. شما در واقع به تضمین آینده خود می‌پردازید و به این‌واسطه، هزینه‌ای که صرف می‌کنید، از ارزش زیادی برخوردار است.


پشتیبانی از داوطلبین برای آمادگی آزمون تاسیسات

سودا چندین کانال تلگرامی برای آمادگی آزمون نظام مهندسی مکانیک و در در رشته های مختلف دارد که هرکسی میتواند در آن عضو شود. در کانال های تلگرامی منابع آزمون، فایل های آموزشی ویدیویی یا pdf و همچنین تست های سال‌های پیشین روزانه قرار داده میشود. داوطلبین رشته های مکانیک، برق و... برای کسب مشاوره رایگان میتوانید با ما تماس بگیرید.

+ تعداد بازدید : 649 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در يکشنبه 20 اسفند 1402 و ساعت 9:57

درآمد قطعات یدکی در ایران چقدر است؟ سوالی که ممکن است بارها از خود بپرسید و شاید فکر کنید که من می توانم شغل خوبی در این زمینه داشته باشم.


اگر شما هم به این زمینه کاری علاقه دارید، در این مقاله می خواهیم به زبانی بسیار ساده از درآمد این شغل در ایران به شما بگوییم که می تواند آموزنده باشد تا شروع به کار در این زمینه کنید. پس اگر می خواهید در این زمینه فعالیت کنید با فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی ایسوزو ما همراه باشید.

درآمد قطعات یدکی در ایران چقدر است؟

برای اینکه بفهمیم فروشندگان قطعات خودرو چقدر درآمد دارند، به سراغ افرادی می رویم که سال هاست در این زمینه فعالیت می کنند و سوالاتی را در این زمینه از آنها می پرسیم.

برای این بررسی به یک فروشگاه لوازم الکترونیکی در غرب تهران در شهر اکباتان رفتیم. با ما بمان….

درآمد قطعات یدکی به عوامل زیر بستگی دارد:

1- عدم حضور رقبا یا عدم حضور همکاران در محل کار شما

2 - سرویس مشتری بونا

3- مجاورت مکانیک و انسداد کارهای برق و الکترونیک

4- دوست یابی و همچنین معامله با مکانیک های محلی.

5- سرمایه زیاد برای خرید قطعات زیاد برای همه برندهای خودرو

6 - سود کم، فروش بالا

7-بنر و لوگوی مناسب فروشگاه

این هفت مورد تاثیر زیادی بر درآمد شما خواهند داشت، اما مهمترین چیز این است که چند سال در یک مکان کار کرده اید که یکی از مهمترین جنبه های شغل شماست.

درآمد لوازم یدکی در ایران حدود 15 تا 50 میلیون دلار در ماه است و این درآمدی است که اکثر لوازم یدکی در ماه به دست می آورند.

بله درآمد بیشتر است اما ما بیشترین درآمد را برای فروشندگان به ثبت رسانده ایم که درآمدی است که قبل از سمت قیمت به صاحب فروشگاه واگذار می شود.

بنابراین، برای شروع، ایده خوبی است که به این موارد فکر کنید و همه موانع را بررسی کنید.

برای شروع این کار به چه میزان سرمایه نیاز داریم؟

حداقل سرمایه برای شروع کار حدود 300 میلیون تومان است که البته در این مورد ارزش رهن فروشگاه و این سرمایه برای امسال و سال آینده در نظر گرفته نمی شود.

اما باید از همه برندهای معروف لوازم جانبی بخرید و این مزیت بسیار خوبی است. بیایید با هم ببینیم آیا این قطعه ارزشش را دارد یا خیر.

ببینید هر ساله جوانان زیادی گواهینامه رانندگی می گیرند و بعد از گرفتن گواهینامه نیاز به ماشین دارند و خودروسازان سالیانه خودروهای زیادی را می فروشند، بنابراین نیاز زیادی به مکانیک و فروشنده قطعات در جامعه احساس می شود.

برای شروع باید بیشتر موارد ذکر شده در پاراگراف قبل (مورد 7) را بررسی کنید و همچنین بدانید که خودروهای زیادی در ایران وجود دارد، بنابراین کار شما همیشه و همیشه مورد نیاز است.

باید بخریم؟

اگر فروشگاه لوازم یدکی اینفویدک داشته باشید درآمد شما بسیار بالا خواهد بود. در این صورت می توانید فروش را افزایش دهید، اما اگر می خواهید موبایل باشید، باید سبک کاری خود را به صورت آنلاین توسعه دهید تا مشتریان بتوانند قطعات را خریداری کنند. درآمد

در کل بله اگر فروشگاه داشته باشید بهتر است. اما حتی فکر نکنید که یک وب سایت برای کسب و کار خود دارید تا درآمد آنلاین خود را افزایش دهید.

راز درآمد بالا در این زمینه چیست؟

درآمد اضافی بسیار زیاد است البته اگر موارد ذکر شده در پاراگراف بالا را متوجه شده باشید. اما ممکن است بپرسید، آیا این بدان معناست که فقط این فروشندگان مکمل از این راه درآمد کسب می کنند؟

خیر، فروشندگان لوازم خانگی درآمد زیادی دارند یا بیشتر، شاخه های درآمد زیادی دارند و یکی از اصلی ترین آنها این است که خودشان مکانیک هستند و مشکلات مشتری مانند تعویض بشقاب و روغن و ... را خودشان حل می کنند.

برخی از افراد ابزار مستعمل و آسیب دیده را می خرند و تعمیر می کنند و با قیمت بالاتری می فروشند. بله، اگر واقعاً می خواهید درآمد خوبی کسب کنید، هیچ مشتری نباید بدون غیبت به فروشگاه دیگری برود و خرید کند. بنابراین، شما نیز باید در این شرایط کارهای خوبی انجام دهید.

+ تعداد بازدید : 1455 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در چهارشنبه 12 مهر 1402 و ساعت 21:17


قسمت شمالی و جنوبی در سال 1963 از هم جدا شد. اولین پرچم رسمی در جزیره قبرس به قرن پانزدهم باز می گردد. در طول تاریخ، قبرس یک کشور مستقل نبود، بلکه بخشی از قلمرو یک امپراتوری بزرگ دیگر بود، بنابراین تا این تاریخ پرچم جداگانه ای نداشت.

پرچم پادشاهی قبرس

این تصویر پرچم پادشاهی قبرس در قرن پانزدهم است. https://euromy.info



پرچم قبرس در دوران استعمار

در سال 1878، زمانی که جزیره قبرس از امپراتوری عثمانی جدا شد و مستعمره بریتانیا شد، پرچم زیر برای این جزیره طراحی شد. این پرچم تا سال 1922 در مجامع بین المللی مورد استفاده قرار می گرفت.

پرچم قبرس در دوران استعمار

در سال 1960 بود که سه دولت انگلیس، ترکیه و یونان متعهد شدند که از صلح قبرس حمایت کنند. و این کشور استعمار مستقیم بریتانیا را ترک کرد. این پرچم توسط هنرمند ترک قبرسی Ismet Goni طراحی شده است و اکنون در جنوب قبرس منحصر به فرد است.این طرح همانطور که در زیر مشاهده می کنید در زمینه سفید با اشاره به رنگ های صلح طراحی شده است. رنگ جزیره قبرس نارنجی است زیرا این جزیره معدن بزرگ مس دارد. دو شاخه زیتون در پایین پرچم نیز نماد صلح است. (یک شاخه به نام مردم ترک زبان و یک شاخه به نام مردم یونانی زبان) و همچنین درخت زیتون درخت ملی قوم قبرس است و جایگاه و قداست خاصی برای آن دارد.

قبرس ایستاده است

پرچم قبرس پس از استعمار

تنها سه سال پس از خروج قبرس از مستعمره بریتانیا، این جزیره دچار جنگ داخلی شد. قبل از جنگ، پوند انگلیس با ارزش ترین واحد پولی جهان بود و بالاتر از پوند انگلیس قرار داشت. دولت بریتانیا که استقلال قبرس را مطابق با منافع خود نمی دید، شروع به ایجاد اختلافات قومی بین ترک و یونانی زبان جزیره کرد. پرچم قبرس جنوبی یورومای قبرسی های یونانی زبان به تحریک دولت یونان با حمایت انگلستان به ترک ها حمله کردند و شروع به کشتار دسته جمعی کردند. این جنگ چند روز به طول انجامید تا اینکه دولت ترکیه در حمایت از مردم ترک زبان جزیره قبرس را پس از چندین هشدار جدی به سازمان ملل که مورد توجه قرار نگرفت و منجر به عقب نشینی یونانی ها از قسمت شمالی شد، مورد حمله قرار داد.

دولت ترکیه با ارتش قدرتمند خود توانست تمام جزیره را فتح کند. اما با خروج یونان بنابراین سازمان ملل متحد درخواست آتش بس کرد. و به اصطلاح کمربند سبز به مرز قبرس شمالی و قبرس جنوبی تبدیل شد. این مرز از سال 1963 پس از این رویداد توسط نیروهای سازمان ملل کنترل شده است. دولت قبرس شمالی تأسیس شد و پرچم مستقلی طراحی شد. قبرس شمالی اکنون به طور کامل توسط ترکیه به رسمیت شناخته شده است. اما بسیاری از کشورها در قبرس شمالی کنسولگری دارند که وظایف سفارت را انجام می دهند. این کشورها در این مقاله منتشر شده توسط تیم تحریریه Euromay ذکر شده است.
+ تعداد بازدید : 18 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در چهارشنبه 12 مهر 1402 و ساعت 18:28


بازی مورد انتظار (GTA 6) GTA 6 هر روز بیشتر و بیشتر درز می کند. اخیراً شایعاتی مبنی بر اینکه بازی در حال توسعه دارای سیستم ارتباطی پویا خواهد بود، منتشر شده است. بنابراین، بیایید دریابیم که این ویژگی فرضی در مورد چیست. با کارمادیو همراه باشید.

طرفداران مشتاقانه منتظر Rockstar Games برای انتشار عنوان بعدی GTA بودند. آنها در این کار اشتباه نمی کنند، زیرا آخرین قسمت GTA V در سال 2013 منتشر شد. بیش از ده سال است که طرفداران را خشنود کرده است و منطقی است که آنها به دنبال چیز جدیدی باشند.

سازندگان در نهایت به درخواست های طرفداران خود گوش دادند و اعلام کردند که در حال کار بر روی عنوان جدید GTA هستند. اما استودیو در مورد پیشرفت توسعه سخت صحبت می کند. در نتیجه، طرفداران GTA مجبور شدند به افشای اطلاعات و شایعات مختلف آنلاین، از جمله یک سیستم جدید ارتباط پویا، اعتماد کنند.

GTA 6 دارای یک سیستم ارتباط پویا است

به گزارش Carmadio، اخبار و شایعات زیادی در رابطه با ویژگی های جدید GTA 6 منتشر شده است. یکی از بزرگ‌ترین فاش‌ها، یک ویدیوی گیم‌پلی توسعه اولیه است که به صورت آنلاین منتشر شده است. این ویدیو نشان می‌دهد که GTA 6 اولین بازی از این سری خواهد بود که یک قهرمان زن را در خود دارد.

لوسیا تنها قهرمان عنوان آینده GTA نیست. مانند سلف خود، قهرمانان زیادی وجود خواهند داشت. علاوه بر لوسیا، یکی دیگر از شخصیت های اصلی بازی GTA 6 فردی به نام جیسون است. طرفداران می توانند به عنوان تمام شخصیت های بازی بازی کنند.

آخرین شایعات حاکی از آن است که بازی دارای سیستم ارتباطی پویا خواهد بود. بنابراین تعامل بین دو قهرمان داستان روی طرح اثر می گذارد و دیالوگ های جدیدی را باز می کند. حتی یک متر وجود دارد که وضعیت رابطه آنها را نشان می دهد.

اگر یک تعامل مثبت بین دو شخصیت وجود داشته باشد، متر به سمت سالم می آید. اما آنها با داشتن تعاملات منفی بین لوسیا و جیسون می توانند مسیری ناسالم را طی کنند. بازیکنان همچنین می توانند با ایجاد تعادل بین تعاملات مثبت و منفی، یک رابطه خنثی با یکدیگر حفظ کنند.

توجه داشته باشید که Rockstar Games هنوز این مکانیک ارتباط پویا را تایید نکرده است. اما اگر این کار را انجام دهند، می تواند یک تجربه بازی جدید و منحصر به فرد برای طرفداران باشد. با این حال، هر بازیکن ترجیحات متفاوتی در رابطه بین دو شخصیت اصلی دارد.

طرفداران پلی استیشن باید این شایعه را با قدری درک کنند، زیرا درز و شایعات اغلب ممکن است اشتباه شوند. پس باید منتظر بمانند تا توسعه دهنده با اعلام رسمی این شایعه را تایید کند.

+ تعداد بازدید : 1030 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در سه شنبه 11 مهر 1402 و ساعت 11:57


ایجاد پادکست یکی از موثرترین راه ها برای جذب مخاطب آنلاین و رشد کسب و کار شماست. بر اساس مطالعات انجام شده، فراوانی این نوع محتوا به سرعت در حال افزایش است. آماده سازی و آپلود فایل صوتی یک فرآیند ساده است. اما بسیاری از سازندگان پادکست پس از تولید چند قسمت انگیزه خود را از دست می دهند. زیرا ویژگی های یک پادکست موفق را نمی دانند و بی هدف محتوای صوتی تولید می کنند. در این مقاله شما را با نکات مهم تولید یک پادکست خوب و موفق آشنا می کنیم.

پادکست موفق چیست؟

موفقیت برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. برخی از افراد تعداد بالای دانلود پادکست را موفقیت آمیز می نامند. بسیاری از تولیدکنندگان پادکست در شرکت های بزرگ و کوچک موفق به افزایش فروش با استفاده از پادکست شده اند. برخی دیگر از پادکست ها به عنوان طرحی خلاقانه و پلت فرمی برای بیان داستان برند خود استفاده می کنند.

بنابراین، کسب و کار شما دستور العمل خاصی برای مخاطبان موفق دارد. بنابراین ابتدا از خود بپرسید "تولید موفق پادکست چه معنایی برای تجارت من دارد؟"

پادکست موفق چیست؟

چرا تولید پادکست خوب مهم است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این امر نرخ مناسبی از تعامل با مخاطب را ایجاد می‌کند.

مردم به 4 پادکست از 5 پادکست که دانلود می کنند گوش می دهند.

40 درصد از شنوندگان در عرض 48 ساعت پس از دانلود پادکست به آن گوش می دهند.

80 درصد از شنوندگان در عرض یک هفته پس از دانلود پادکست به آن گوش می دهند.

درآمد حاصل از انتشار پادکست از 800 میلیون دلار در سال جاری به 1 میلیارد دلار در سال 2021 خواهد رسید.

افراد تحصیل کرده مخاطب پادکست هستند. 60 درصد دانشجویان دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا بالاتر هستند.

سطح اجتماعی و اقتصادی شنوندگان پادکست مطلوب است. 41 درصد از شنوندگان افرادی هستند که درآمد سالانه آنها بیش از 75000 دلار است.

ویژگی های یک پادکست موفق

یک طرح تحویل این مهم است که به تولید قطعات با کیفیت خوب ادامه دهید.

میزبان هایی انتخاب می شوند که به موضوع و شخصیت پادکست مربوط می شوند. حداقل یک مجری که علاقه مند و آگاه به موضوع پادکست باشد باید دعوت شود تا پادکست به خوبی برای مخاطبان دیده شود.

یک پادکست خوب اپیزودیک است. با محتوای پادکست اپیزودیک، داستان سرایی امکان پذیر است و مخاطبان شما را دنبال خواهند کرد.

پادکست در صورت تقاضا در دسترس است. شنوندگان محتوای مورد نظر خود را دوست دارند و هر هفته و هر روز به آن گوش می دهند.

نکاتی برای ایجاد یک پادکست موفق

در زیر به 7 نکته برای ایجاد یک پادکست خوب و موفق اشاره می کنیم.

1. یک مفهوم متقاعد کننده ایجاد کنید

برای ایجاد موفقیت آمیز یک پادکست برای گوش دادن، باید موضوعاتی را پیدا کنید که مورد علاقه مخاطبان شما باشد. سپس موضوعات را در قالب صوتی به منبع اطلاعاتی، محتوای سرگرمی، محتوای آموزشی و ... تبدیل کنید.

ایجاد پادکست درست مانند محتوای متنی یا ویدیویی است! شما باید به محتوای مورد نظر خود فکر کنید. چه سوالاتی خواهید پرسید؟ از چه سایه هایی استفاده خواهید کرد؟ پادکست هر چند وقت یک بار منتشر می شود؟ چه پادکستی انجام خواهید داد؟ آیا به مصاحبه، مونولوگ، فیلمبرداری، روایتگری یا ترکیبی از اینها فکر می کنید؟

ضبط پادکست موفق

تعداد قسمت های پادکست خود را از قبل تعیین کنید. برنامه ریزی بهترین راه برای انعکاس محتوا و راه مهمی برای پیش بینی فعالیت ها و امکانات مورد نیاز است. همچنین اگر می خواهید شخصی را برای حضور در پادکست یا گوینده آن دعوت کنید، آن را تا دقیقه 90 ترک نکنید. ممکن است پیشنهاد شما رد شود.

تولید پادکست همیشه ایده و موضوع روشنی در ابتدا ندارد. در عوض، شخصیت واقعی یک پادکست در چندین قسمت ایجاد می شود. اما از ابتدا باید هدف و برنامه را مشخص کنید. البته برای جلب توجه کاربران به نامی جذاب نیاز دارید.

2. برنامه و ساختار بخش را تعیین کنید.

موفقیت تصادفی به دست نمی آید. هر قسمت باید به عنوان یک اثر هنری تولید شود. ایجاد محتوا برای پادکست مانند یک فرآیند تحقیق است. شما به آمارهای مهم، مراجع معتبر و حقایق جالب در رشته خود نیاز دارید. یک نمودار یا جدول برای پوشش موضوعات مختلف ایجاد کنید. به عنوان مثال، ابتدا ترجیحات خود را یادداشت کنید.

اگر پادکست شما در قالب مصاحبه است، ابتدا یک راهنمای مصاحبه با سوالات کلیدی تهیه کنید. مصاحبه کننده را بشناسید آیا او با مکث صحبت می کند؟ ممکن است از شما چند سوال بپرسم؟ در واقع، مصاحبه کنندگان رادیویی از کارت ها برای هدایت مصاحبه با مهمان استفاده می کنند. تهیه پادکست مصاحبه نیز روند مشابهی دارد. بنابراین ابتدا باید با مراحل تهیه انواع پادکست آشنا شوید.

3. پادکست را تحت شرایط شدید مناسب ضبط کنید

صدای پادکست باید با بهترین کیفیت ممکن باشد. یکی از عرصه های رقابتی در دنیای فناوری، کیفیت فایل های صوتی تولید شده است که بینندگان و شنوندگان جذب فایل های با کیفیت بالا می شوند.

از نرم افزارهای صوتی خوب برای ضبط پادکست خود استفاده کنید. محیطی آرام با حداقل مزاحمت ایجاد کنید. مثلا گوشی را خاموش کنید، پنجره ها را ببندید و غیره. زود حرف نزن همچنین صدای خوب برای ساخت یک پادکست حرفه ای کافی نیست. با گذراندن یک دوره کوتاه مکالمه آنلاین، می توانید تاثیر صدا و لحن خود را چند برابر کنید. به عنوان مثال، سعی کنید از هجاهای مزخرف مانند "الف"، "م" و غیره خودداری کنید. آهسته تر صحبت کردن به شما امکان می دهد در مورد آنچه ارائه می کنید فکر کنید. این قطعه هوشمندتر به نظر می رسد و ویرایش بسیار طبیعی است.

بنابراین تقویت یک فایل صوتی به دو عامل بستگی دارد:

تقویت اتاق و تجهیزات صوتی از جمله میکروفون، هدفون، نرم افزار، کامپیوتر و غیره مهم است. در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

تقویت صدای خود یا گوینده مهم است. پس مراقب صدای خود باشید و از قبل برای ضبط آماده شوید. صدای خش دار، خسته و نامفهوم برای شنونده جذاب نیست.

4. از سخت افزار حرفه ای برای تولید پادکست های موفق استفاده کنید

به لطف یک کارگاه مجهز به تجهیزات ضبط صدا با کارایی بالا، فرآیند ضبط آسان تر، حرفه ای تر و با کیفیت تر می شود. اکنون با پیشرفت تکنولوژی و گوشی های هوشمند، می توانید به سرعت پادکست ایجاد کنید. بنابراین شما با توجه به دستگاه هایی که استفاده می کنید، سطح کیفیت صدا و کیفیت تولید پادکست را تعیین می کنید. یک پادکستر مبتدی می‌تواند با استفاده از تلفن هوشمند یا برنامه‌هایی مانند Podbean یا Anchor (برای iPhone و Android) صدا را ضبط کند.

اولین سرمایه گذاری در این زمینه باید در یک میکروفون با کیفیت باشد. زیرا صدای پس زمینه را کاهش می دهد و صدای شما را گرمتر و دلپذیرتر می کند. می توانید از یک میکروفون ثابت مانند USB Yeti Pro که برای سیستم های مک و رایانه شخصی مناسب است استفاده کنید. اگر در حال انجام یک پادکست مصاحبه هستید و می خواهید کیفیت صدای خوبی داشته باشید، میکروفون های گران قیمت تری وجود دارند که عملکرد بهتری دارند.

البته بهتر است یک هدست یا هدفون نیز بردارید. زیرا می توانید صدای خود را با کیفیت خوب بشنوید. هدفون هایی مانند Sennheiser HD280Pro شما را از سر و صدای اطراف جدا می کند.

5. از نرم افزار مناسب برای تولید پادکست زهرا شیراحمدی استفاده کنید.

این نرم افزار فرآیند ویرایش صدا را آسان و سریع می کند. برنامه اصلی مدیریت و ویرایش فایل های صوتی Audacity می باشد که از سال 2000 مورد استفاده قرار گرفته است.این نرم افزار قابل استفاده در سیستم های مک، پی سی و لینوکس می باشد. این نرم افزار هر روز با ویژگی های مختلف در حال توسعه است. این ابزار رایگان برای ویرایش رسانه ها (حذف قطعات ناخواسته، جمع آوری قطعات و ذخیره، افزودن جلوه های صوتی یا موسیقی، رفع نواقص در ضبط های صوتی و غیره) عالی است. البته برنامه های پیشرفته تری در این دسته عبارتند از Hindenburg Journalist و Adobe Audition.

از جمله این برنامه های محبوب، بسیاری از برنامه های آموزشی آنلاین رایگان هستند. بنابراین می توانید از مجموعه ای از نرم افزارهای ویرایش علاوه بر اپلیکیشن ها یا نرم افزارهای تبدیل صدا استفاده کنید. مصاحبه ها را می توان در نرم افزار Skype8 ضبط کرد. بسیاری از اپلیکیشن های گوشی های هوشمند قابلیت ضبط صدا را نیز ارائه می دهند. ابتدا این برنامه را قبل از ضبط صوتی نهایی تست کنید. زیرا باید اپلیکیشنی را پیدا کنید که با مدل گوشی شما مطابقت داشته باشد تا عملکرد عالی داشته باشید.

خدمات چت صوتی آنلاین مانند زوم نیز برای پروژه های حرفه ای در دسترس است. برای مثال، اگر در حال مصاحبه با مهمانان مختلف هستید. در این پلتفرم می توانید از قابلیت ضبط صدا استفاده کنید.

6. پادکست را ویرایش کنید

هنر ویرایش یا ویرایش یک فایل صوتی را بیاموزید. یک مقدمه و نتیجه گیری خوب فایل شما را به یک پادکست حرفه ای تبدیل می کند. افزودن یک ملودی خوب نیز پیام مورد نظر را تقویت می کند.

هنگام ویرایش، می توانید کلمات تکراری را حذف کنید، نویز و نقص های جزئی صدا را حذف کنید. نرم افزار ویرایش حرفه ای آهنگ های صوتی را به پادکست ها اضافه می کند. بسیاری از سایت ها به شما امکان دانلود یا ایجاد موسیقی را به صورت رایگان می دهند (اما از حق چاپ و استفاده از موسیقی مجاز آگاه باشید).

اگر اهداف حرفه ای تری دارید، می توانید با آهنگساز درباره تولید یک قطعه موسیقی دیگر صحبت کنید و آن را بخشی از پادکست صوتی خود بدانید. یک فایل صوتی با کیفیت بالا (حداقل Kbps256) تولید کنید و متادیتای فایل را پر کنید.

7. به پادکست خود شخصیت بدهید

پادکست موفقیت

برای ایجاد یک پادکست موفق، باید هویت بصری خود را ایجاد کنید. روی موارد زیر کار کنید: آموزش ساخت پادکست زهرا شیراحمدی

یک نام خاص برای پادکست خود انتخاب کنید. مردم تمایل دارند به اسم گوش کنند.

اکثر پلتفرم های انتشار پادکست از شما می خواهند که نشانه های بصری ارائه دهید. همیشه باید فیلم مربعی را در پادکست خود قرار دهید. این تصویر در اندازه کوچک نمایش داده می شود، بنابراین باید واضح باشد. برای اطمینان از کیفیت نمایش تصویر، آن را در اندازه بزرگ (حداقل 2000 پیکسل) بسازید.

به جزئیات یا ایده هایی که می خواهید همراه با ارائه پادکست بشنوید فکر کنید. البته بهینه سازی موتورهای جستجو را در نظر بگیرید. این جزئیات به شما کمک می کند پادکست را پیدا کنید. بنابراین، می توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMRush برای اطلاع از چشم اندازها یا نظرات کاربران استفاده کنید.

یک وب سایت به پادکست خود اختصاص دهید. طراحی وب سایت ابزار مهمی برای برقراری ارتباط با مخاطبان، انتشار و کسب درآمد از پادکست شما است. داشتن یک وب سایت اختصاصی مزایای زیادی دارد.

+ تعداد بازدید : 21 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در سه شنبه 11 مهر 1402 و ساعت 9:41


خبرگزاری تسنیم - اعتبارات شهرداری خورموج جوابگوی پروژه مبلمان شهری نیست مسیرهای پیادهروی، ورزشگاه، وسایل بازی کودکان، موزهی طبیعی گل و گیاه و جنگل شمشاد ازجمله موارد دیگری هستند که در این پارک دیده میشوند. دور تا دورش از کو ها و جنگل های انبوه و سرسبز پوشیده شده، از جاده فوق العاده حیرت انگیز و از کنار رودخانه خروشان چشمه کیله و کلبه های جنگلی و ویلاهای لوکس و شالی زارهای در حال کشت رد شدیم تا به دو راهی جنگل های دو هزار و سه هزار رسیدیم ( در اینجا توقف داشتیم و اگر کسی خریدی برای شب و فردا داشت رو انجام داد و ما هم کمی نون و وسایل صبحانه برای فردا خریدیم ، در حال حاضر که در این سفر هستیم هم ماه رمضان هست و چون این مکان کاملا توریستی و پر است از گردشگر و مسافر به همین خاطر خوردن غذا در اینجا مشکلی نداره و سخت گیری انجام نمیدن، و بعد از انجام خرید رفتیم برای ادامه مسیرمون که به سمت جنگل های دو هزار و روستای عسل محله بود. برای رفتن به جواهردشت حتما کفش کوهنوردی و وسایل کوهنوردی از قبیل چراغقوه، وسایل کمپ، وسایل آماده کردن آتش، آب و مقداری غذای سبک و وسایل شخصی همراه داشته باشید. عکاس: نامشخصلوبیا تهچین، شیرخشک، شیربرنج، ماش آش، کدو ماشی، اسفناج ترشک، آش گزنه، پیاز اُ (پیاز آب)، تم پخت با انار دان، تهچین اسفناج، تهچین کشمش، آش ترشی، ماست شوربا ، قروت اُ (آب قروت)، ترش اُ (ترش آب)، ماش پیتی، کدو قروتی، کدو لقتی، کدوپیازداغی و غیره از جمله غذاهای محلی روستای زیارت هستند که حتما باید آنها را امتحان کنید. یکی از لذتهای بینظیر در سفر به شمال خوردن صبحانه در طبیعت فوقالعاده با خرید لبنیات تازه و سالم محلی است؛ در طول مسیر به بازار جواهردشت هم حتما سربزنید.

در گذشته به این منطقه شاهنشین کوه میگفتند و برکهای که ۲۰۰ متر عرض و ۷۰ متر طول داشت در جلوی آن بود که برای انبار کردن آب در امر آبیاری از آن استفاده میشد. 2. گَتِه کِر : در غرب روستا تخته سنگی بزرگ به ارتفاع 3.5 متر و عرض 6 متر وجود دارد که بسیار دیدنیست. در حال حاضر آنچنان امکانات رفاهی و اقامتی در نزدیکی این آبشار وجود ندارد. روستای شیرآباد در شهرستان رامیان و در نزدیکی شهر خانببین قرار دارد. آنچه در مورد این دیوار مورد اتفاق نظر قرار دارد، این است که ۳۰۰۰۰ سرباز میتوانستند به منظور دفاع در طول دیوار استقرار یابند. در کل حدودا نیم ساعت طول میکشد تا از نور به آبشار آب پری برسید. در حدودا 30 دقیقه باید از این جاده خاکی عبور کنید و درنهایت در پارکینگ خودرو خود را پارک کنید و با پای پیاده مسیر کوتاهی را بپیمایید تا به آبشر برسید. پس از پیمودن ۲ کیلومتر از روستای توشن و عبور از مسیری خاکی در میان بوتههای تمشک و درختان بلند، رودخانهای دیده میشود که از چشمههای زلال جنگل و ارتفاعات رنگو سرچشمه میگیرد. آب خروشان پس از پیمودن این مسیر در پای آبشار حوضچه هایی را ایجاد کرده است. جنگل نوردی: پیاده روی در میان درختان سرسبز و بلند جنگلی و گوش دادن به نوای دلکش طبیعت، یکی از بهترین تفریح هایی است که در آبشار شیرآباد می توانید انجام دهید. کار و پیشه اهالی این دهکده از زمانهای قدیم تهیه و تولید چوب و زغال در زمستان و کشاورزی در تابستان بوده است و اکنون به دلیل قانون مراقبت از جنگل، اهالی علاوه بر کشاورزی به خیاطی و نجاری روی آوردهاند. طراحی سیستم آبرسانی در حفر کانال برای تامین آب شرب ساکنین و حیوانات، آبیاری اراضی کشاورزی، کاربری نظامی و آبگیری خندقها در مواقع جنگ و تهیه و تولید خشت جهت ساخت دیوار چنان دقیق است که امروزه نیز برای هدایت آب مورد استفاده قرار میگیرد.

نمک آبرود در فاصله 12 کیلومتری غرب شهرستان چالوس قرار دارد. این روستا در دهستان کوهستان (چالوس) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بودهاست. از پل رودخانه چالوس که گذشتید، وارد جاده آسفالتشده کجور میشوید و ۱۸ کیلومتر که برانید به دوراهی دیگری میرسید. در زیپ لاین از بالای ارتفاعات به یک کابل وصل میشوید و با سرعت بهسمت پایین سر میخورید! با وجود چنین راهنمایی از خطرات این سفر مانند شنا کردن در دریاچه آگاه میشوید. امروز برکه به دریاچهای مصنوعی تبدیل شده که در میان آن جزیرهای وجود دارد و عمارت کوچکی در این جزیره خودنمایی میکند. این تجربه به یکی از خاطرات فراموشنشدنی شما تبدیل خواهد شد. ترکیب این سنگها و آبی که از بینشان میگذرد آبپری را به یک آبشار متمایز و منحصر به فرد تبدیل کرده است که با همه آبشارهای دیگر فرق دارد. اینجا عالیهههه هرچی بگم کم گفتم خیلی خوبه میری اونجا اصلاً همه چی یادت میره. شیرجه زدن در اینجا تفریح همه گیری ست. همانطور که میبینید سفر به سیاهکل از همه نظر خوب و پربار است. دارای پوشش جنگلی انبوه ، چشمه های آب ، رودخانه پر آب و خروشان ، هوای خنک در بهار وتابستان است. این مجموعه، شامل ۷ آبشار کوچک بزرگ است که در مسیر رودخانه ای خروشان و در میان جنگل های انبوه و بسیار زیبای شیرآباد جای خوش کرده اند. روستای باغ گلبن را به خاطر فضای سبز و زیبا جنگل انبوه و آب و هوای دلپذیر از دیگر جاذبه های طبیعت گردی گرگان است.

حال تصور کنید که از فراز بام سبز لاهیجان و در شیطان کوه، سوار بر زیپ لاین شوید و از ارتفاع ۱۰۰۰متری بهسمت پایین بیایید! از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند آبشار شیطان کوه و شادی های کودکانه امین و بستنی امین و شهربازی تله کابین لاهیجان و شیطان کوه قرار گرفته است. منطقه ییلاقی و زیبای لیلاکوه یکی دیگر از مناطق دیدنی و گردشگری استان گیلان بوده که در نزدیکی شهرستان لنگرود قرار گرفته است. آبشار شیرآباد، مجموعه ایست از ۱۲ آبشار که به صورت پله ای پشت سرهم قرار گرفته اند. بام سبز لاهیجان در محله چهارخانه سر لاهیجان و در خیابان پله های شیطان کوه واقع شده است. برای رسیدن به این آبشار باید از مسیر پیاده روی که دارای پله های سنگی می باشددر حدود 30 دقیقه را پیمود. ۲. لطفا بعد از هر ارائه بیاین و توی وبلاگ روی همون پستی که مربوط به ارائه است نظراتتون رو بنویسین و از یک تا ۱۰ به ارائه نمره بدین. این محققان شواهدی از تعداد زیادی کوره و کارگاه ساخت آجر در طول دیوار و در فواصل نزدیک به آن یافتهاند که نشان دهنده کارگاه صنعتی بسیار بزرگ برای احداث این دیوار است. طول این غار ۲۳۵ متر و ارتفاع آن از سطح دریا ۳۱۰ متر است. جواهردشت یک روستای ییلاقی رویایی از جاهای دیدنی گیلان است که در بخش چابکسر قرار دارد.

مسیر کوهنوردی، مسیری در کنار جاده آسفاله است که مسیری مالرو به حساب میآید و اغلب مورد استفاده ساکنان روستاهای اطراف قرار میگیرد. جالب است بدانید که آبشار شیر آباد گلستان به عنوان یک اثر طبیعی و ملی در فهرست سازمان محیط زیست قرار دارد. این حمام یکی از مهمترین جاهای دیدنی لاهیجان است و در سال ۱۳۳۴ آن را در فهرست آثار ملی ایران قرار دادند. در کتابهای تاریخی و روایات مختلف آمده است که این دیوار قرار بوده که از حمله اسکندر مقدونی جلوگیری کند. آبشار باران کوه با ریزش مدام قطر های بارانی جاری است. قلعه یا دژ شامل مجموعه ای از بناها با برجها و باروهای مستحکمی است که در گذشته در مرتفعترین نقطه اطراف شهر ساخته میشد. در این میان روستای فیلبند با ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا مرتفعترین روستای ییلاقی منطقه است و به همین دلیل هم به بام شرقی مازندران معروف شده. یکی از پرآوازه ترین دیوارهای حاشیه دریای خزر، دیوار دفاعی و تاریخی گرگان است که در گذشته به آن دیوار اسکندر، دیوار سرخ و مار سرخ هم می گفتند. حدود ۱۰۰ سال پیش «ژاک دمرگان فرانسوی» اولین بررسی ها و پژوهش های باستانی روی این دیوار را انجام داد و قسمتی از مسیر دیوار را روی نقشه رسم کرد.

از آبشار اول با ۱۵ دقیقه پیاده روی در جنگل می توانید به آبشار دوم بروید و حدود ۳۹ دقیقه طول می کشد از آن به آبشار سوم بروید. برای رفتن به آبشار معمولا از مسیر داو (دو آب) که محل تلاقی دو رودخانه است حرکت می کنند که در این مکان تابلوی مشخصات درازنو هم نصب شده است که می تواند راهنمای خوبی باشد.مسیر سمت راست به یال درازنو منتهی می شد و مسیر سمت چپ به آبشار هفت طبقه؛ مسیر دارای شیبی ملایم است و حدود دو ساعت طول می کشد تا به آبشار برسید. شیب این مسیر تا حدودی ملایم است و در طول راه فقط یک رودخانه کوچک و کم عمق، که در قسمت میانی جاده روستای زیارت واقع شده است، دیده می شود. این آبشار زیبا در دل کوه قرار گرفته و طبیعت اطرافش که پر از درختان انجیر، خزه هایی که دیوارهی آبشار را پوشانده و گیاهان آبزی است، گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود میکشاند. دشت لار به علت قرار داشتن در رشته کوه البرز و دامنه قله دماوند یک منطقه سردسیر و ییلاقی به شمار میرود. آبتنی و شنا: آبتنی و شنا در حوضچه های آبشارهای شیرآباد یکی از محبوب ترین تفریحات این منطقه به شمار می رود. آنچه که در حال حاضر از این دیوار تاریخی باقی مانده است از ساحل کمش تپه در جنوب رود اترک و شمال بندر ترکمن آغاز میشود اما هنوز محققان نتوانستهاند انتهایی برای این دیوار مشخص کنند. منطقه شکار ممنوع: یکی از قشنگترین تجربههایی که در سفر به این ییلاق میتوانید کسب کنید بازدید از منطقه شکار ممنوع دیلمون است. از چه مسیری به دیدن این ییلاق برویم؟ این پل پس بعد بیش از ۱۰۰ سال هنوز هم پابرجا باقی مانده تا یادمان نرود چه روزگاری سختی را از سر گذراندیم. حوضچه های سایر آبشارها هم عمق خوبی دارند.

اگر قصدمان دیدن این آبشارها باشد باید بیشتر پیاده روی کنیم. با ساخت این قلعهها، تیراندازان روی این قلعهها میایستادند و از طریق تیرهای هوایی دشمنان مقابل خود را فلج میکردند. با توجه به فاصله اسالم تا خلخال شما 70 کیلومتر جاده زیبا در پیش رو خواهید داشت که در آن هیچ پمپ بنزینی وجود ندارد. و دارای محیطی جذاب میباشد که با توجه به وجود پیست کارتینگ و مراکز خرید و کافی شاپ و مراکز تفریحی محیطی شاد و کامل را رقم زده است. مرس چشمه از آن مکانهای دیدنی است که مردم روستا و گردشگران دورش جمع میشوند و از طبیعت زیبایش استفاده میکنند. با این حال، آرامگاه قادر نبی برای بسیاری از مردم اهمیت دارد و مورد احترام قرار میگیرد. با این حال آبشارهای شیرآباد که در منطقه جنگلی قرار دارند، گاهی اوقات هوایی شرجی دارند که همین امر باعث می شود در روزهای گرم سال سفر به این آبشارها مناسب نباشد. اگر قصد تماشا و سفر به یکی از خیرهکنندهترین آبشارهای زیبای کشورمان ایران را دارید، آبشار شیرآباد گلستان با جاذبههای دیدنی و تفریحی متعددش از آبشارهای کوچک و بزرگ گرفته تا غارهای طبیعی و پوشش گیاهی و جانوری تماشاییاش، میزبان شما در شمالیترین نقطه کشور خواهد بود. در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از آبشار شیر آباد گلستان، جاذبههای دیدنی و تفریحی آن آشنا کردیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید . اگر اهل ماجراجویی و سپری کردن شب در جنگل هستید، میتوانید سراغ کلبههای چوبی که با چوبهای همان منطقه ساخته شدهاند، بروید و از اقامتتان در جنگل به همراه سرو غذاهای گرم محلی خانگی لذت ببرید.

هم ندارد و اگر به زندگی در چنین شرایطی عادت نداشته باشید اقامتتان چندان دلچسب نخواهد بود. پل ورسک در بخش ورسک شهرستان سوادکوه مازندران و در 85 کیلومتری جنوب قائم شهر واقع شده و دو رشته کوه در منطقه عباس آباد را به هم متصل میکند. فرقی ندارد از کجای کشور قصد سفر به فیلبند دارید، درهرصورت باید وارد مازندران شوید، از ساری یا محمودآباد خودتان را به بابل و آمل برسانید و درنهایت پس از طی مسیر هراز و گذر از فرعی فیلبند، به روستای پاشاکلا و سنگچال خواهید رسید و سپس فیلبند زیبا در انتظار شماست. نغمههای سرزمین بارانی. نشر شلفین ساری. سرزمین لنگا و تنکابن بخشی از سرزمین دو قوم تپوری و آمارد بود. دو مورد از مهم ترین آن ها غار دیو سپید و سمندر است. بازدید از آبشار سرخو مانند بسیاری از آبشارهای گلستان، رایگان است. تاریخ نگاران بسیاری در کتب تاریخی خود آوردهاند که انوشیروان ساسانی این دیوار را بنا نهاده، اما گردیزی تاریخ نگار برجسته ایرانی در زین الخبار آغاز بنای این دیوار را به یزدگرد اول و اتمام آن را به انوشیروان نسبت میدهد. این خندقها بر خلاف جهت وزش باد ساخته شدهاند که خبر از نبوغ مهندسین در حدود ۱۵۰۰ سال پیش میدهد.

بررسیهای گروه باستان شناسان ایرانی و باستان شناسان دانشگاههای ادینبورگ و دورهام، نشان میدهد در ساخت این دیوار عظیم دهها میلیون قالب آجر به کار رفتهاست. شواهد باستانشناسی و دادههای تاریخی نشان دادهاند که قدمت این دیوار به حداقل هزار سال قبل از ساخت دیوار بزرگ چین برمیگردد. همیشه قبل از سفرهایم، برنامه سفر می نویسم و جاذبه هایی را که می خواهم بازدید کنم، بر روی کاغد لیست می کنم. جنگل چلاو از باستانی ترین جنگل های زنده روی کره زمین است که جزو مناطق هیرکانی به حساب می آید. وجود این رودخانه نقش بسزایی در احداث دیوار سرخ در راستای حفظ امنیت منطقه داشته است. بزرگترین آبشار آن ۳۰ متر ارتفاع دارد و 2 حوضچه با عمق ۴۰ تا ۸۰ متر در پای دیواره آن به وجود آمدهاست. در این خندق ها سکوهایی برای نگهداری خشت های تولید در ۱۱ ردیف با فاصله تقریبی ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر از یکدیگر ساخته شده بودند تا عبور جریان هوا و گرما و حرارت حاصل از مواد سوختی داخل کوره را ممکن سازند. موقعیت قرارگیری این آبشارها، در امتداد یکدیگر و پلکانی در مسیر رودخانه شیرآباد در دل جنگل است. این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای شهر گرگان می باشد که واقع در روستای زیارت است. آبشار رنگو در ۱۵ كيلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان واقع شده و از مسیر پارک جنگلی و روستای توشن در ۵ کیلومتری جنوب گرگان قابل دسترسی است.

فاصله آبشار دودوزن تا شهر شفت حدود 30 کیلومتر است و می توانید به راحیت به این محل دسترسی داشته باشید. مطمئن باشید تصویری زیباتر از این را هرگز ندیده اید. ایران، پر است از جاهای عجیب وغریب و ناشناخته؛ ولی ما فقط با تعدادی از آنها آشناییم و اسم بسیاری دیگر را حتی نشنیده ایم. اما برای آن دسته از افرادی که نام اینجا را نشنیده اند؛ باید بگوییم، این دریاچه در جنوب شهر گرگان، در دهستان انجیرآب و در دامنه کوه توشن قرار دارد. برای دسترسی به این منطقه ابتدا باید به سمت شهرهای فیروزکوه، ساری، گرگان، آزادشهر و مینودشت بروید تا سرانجام به کلاله برسید. هتل قدیم که در ابتدا با نام هتل بنیاد پهلوی فعالیت خود را آغاز کرد، پس از انقلاب نیز بدون تغییر کاربری به کار خود ادامه داد و امروزه متعلق به بنیاد مستضعفان است. از آنجا که در زمان ساخت پل ورسک، از ابزارآلات مهندسی و امکانات امروزی خبری نبود، اجرای این پل با ابزارهای سادهای همچون دریل دستی و دینامیت جلو رفت.در ابتدا بهمنظور ایجاد فضایی برای احداث پایههای داربست، از دینامیت استفاده و سپس داربستی چوبی نصب شد. پل ورسک سوادکوه، با استفاده از ملات غیرمسلح شامل سیمان، ملات، آجر و شن شستهشده به جای فولاد و سازههای فلزی، یک شاهکار معماری است که با زیبایی و استحکام خاص خود، برای بیش از هشتاد سال، بر فراز درهای عمیق ایستاده است. سفر به رامسر با استفاده از هواپیما، اتوبوس یا ماشین شخصی امکانپذیر است. کل مسیر بکر و دست نخورده است . کفش مناسب پیادهروی، یک دست لباس اضافه (در صورت هوس داشتن آب بازی)، 70 متر طناب و مجموعه ابزار کامل درهنوری و صخرهنوردی برای عبور از میان درهها و صعود و فرود از آبشارها (برای دیدنشان نیازی به ابزار تخصصی نیست).

ارتفاع آبشار در حدود ۴۰ متر است که آب در شکست های زیبا در هفت نقطه آن منظره ای زیبا را ایجاد کرده است.به همین دلیل به آبشار هفت طبقه معروف گشته است. آبشار گلستان: یکی از آبشارهای پارک ملی گلستان، آبشاری به همین نام است که در بالادست تفرجگاه این پارک واقع است. علیآباد سرشار از آبشار و جنگل و سرسبزی ست و یکی از زیباترین آبشارهای آن آبشار شیرآباد است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در ادامه مسیرهای دسترسی به این جاذبه طبیعی را بررسی خواهیم کرد. سرچشمه آبشار آب پری، چشمه ای از كوه های مازندران است و آبشار آب پی موجب می گردد تا آب با یك شیب ۶۰ درجه ای، مسیر خود را به آن طرف جاده و دره ای جنگلی ادامه دهد. در ادامه با طی کردن مسافتهای 15 الی 30 دقیقهای در مسیری که رفته رفته دشوارتر میشود، به آبشارهای بعدی میرسید. غار دیو سفید نیز در مسیر آبشارهای هفت گانه شیرآباد واقع در شهر خان ببین استان گلستان میباشد. این آبشارها در ۷ کیلومتری جنوب شهر خانببین جریان دارند و در مسیر خود رودخانهها و چشمههای خنکی به وجود آوردهاند. روایتی نیز از فرمانده قوای متفقین موجود است که میگوید: «اگر راه آهن سراسری ایران وجود نداشت جهان به شکل دیگری بود». آبشار شیر آباد گلستان، به ترتیب در فاصله 55، 26 و 29 کیلومتری از شهرهای گرگان، علیآباد کتول و آزادشهر واقع شده است. آبشارهای شیرآباد در 55 کیلومتری شرق گرگان، در حد فاصل شهرهای علی آباد کتول و آزادشهر قرار دارند.

در ضلع جنوبی دیوار دفاعی گرگان، خندق هایی برای پذیرایی از کوره های آجرپزی با عمق ۲ متر در زمینهای این منطقه ساخته شدهاند. روستای فیلبند (Filband Village) از توابع بندپی غربی شهرستان بابل و در ۴۰ کیلومتری شهر آمل در استان مازندران است و حدود ۲۳۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این آبشار در منطقهای ییلاقی در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی رامیان و در سه کیلومتری غرب روستای پا قلعه واقع است. مجل در نزدیکی روستای رودبارک است. غار دیو سپید را در نزدیکی همین آبشار پیدا می کنیم. غارنوردی: وجود غار دیو سپید در نزدیکی آبشار شیرآباد فرصت مناسبی برای غارنوردی و لذت بردن از یک تفریح هیجان انگیز است. وجود 7 آبشار زبیا و غارهای معروف شیرآباد به نامهای دیو سپید و سمندر فرصت خوبی برای تعطیلات متفاوت و کم هزینه در ایران است. درباره این آرامگاه مطالب خاصی وجود ندارد. برای دسترسی به این آرامگاه باید خودتان را به دهکده بابا ولی دیلمان برسانید. برای رسیدن به آبشار شیر آباد گلستان، ابتدای باید خودتان را به شهرستان خان برسانید و از طریق جاده آسفالته مسیر روستای شیرآباد را در پیش بگیرید. با عبور از روستا و گذر از مسافتی 3 کیلومتری به پایان جاده آسفالته میرسید.

+ تعداد بازدید : 16654 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در دوشنبه 10 مهر 1402 و ساعت 22:32


برای کاهش هزینه ها و کارایی دستگاه باید نکاتی را در هنگام خرید رعایت کنید. اگر قصد خرید اجاق گاز نصب شده را دارید، بد نیست نگاهی به مدل های مختلف موجود در بازار بیندازید و با توجه به نکاتی که در صفحه بهترین یاب به شما می دهیم، تصمیم نهایی خود را برای خرید بگیرید.

بخاری گازی نصب شده است؟

این اجاق گاز کار از نوع معمول و قدیمی اجاق گاز است. مشعل های گازی نیز در دو نوع مشعل بدون فر در بازار موجود می باشند و نسبت به سایر انواع مشعل گازی فضای بیشتری را اشغال می کنند. آشپزخانه مجهز شامل اجاق گاز و اجاق گاز است. آتش در آن معمولاً پنج چراغ دارد و نور وسط آن که بزرگتر از چراغ های دیگر است معمولاً شعله پلوپز را صدا می کند. این اجاق گاز یکی از رایج ترین گزینه های خرید اجاق گاز در ایران می باشد. اگرچه این روش قدیمی است اما به دلیل سهولت کارکرد و دوام آن همچنان از گاز استفاده می شود.

چی بخرم؟ قطعات یدکی لوازم خانگی بوش

برای انتخاب و خرید بهترین مدل گاز مبله باید نکات و ویژگی های یک گاز خوب را بدانید و با توجه به بودجه و نیاز خود مدل گاز مبله را انتخاب کنید.

راهنمای خرید اجاق گاز

مکان از هر چیز دیگری مهمتر است.

وقتی ظرفیت گاز در فضای آشپزخانه وجود نداشته باشد، نمی توانید به گاز مجهز شوید، زیرا این دستگاه با ظاهر نسبتا بزرگ و اندازه بزرگ به شما نمی آید. بنابراین قبل از خرید اجاق گاز، فضای گاز را به دقت اندازه گیری کنید و فضای اضافی را برای نصب و جابجایی دستگاه در نظر بگیرید.

اهمیت تعداد شعله های گاز

بسته به اندازه آشپزخانه و کابینت ها و همچنین تعداد اعضای خانواده، تعداد آتش سوزی های گاز را انتخاب کنید. برای یک خانواده کم جمعیت دو یا سه شعله کافی است و نیازی به 5 یا 6 شعله نیست، یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب وسیله گازسوز مناسب میزان حرارت خروجی شعله دیگ بخار است که باید بیشتر از دیگران آتش می زنند . زیرا بیشتر غذاهای آهسته روی این آتش قرار می گیرد.

اهمیت طبیعت این بردگان گاز زیباست

اجاق های ایستاده اغلب با بدنه فولادی به فروش می رسند. در مدل های استیل رویه و جنس بدنه فولادی است اما در برخی مدل ها رویه گاز فولادی بوده و بدنه با لعاب پوشانده شده است. اگر این دو نوع اجاق گاز را با هم مقایسه کنیم، می توان گفت که انواع استیل در برابر ضربه و رطوبت مقاومت بیشتری دارند. ناگفته نماند که روکش مینای آن به راحتی تمیز می شود و کار شما را آسان می کند.

جنس بدنه اجاق گاز

مواد تسمه ها نباید در دمای بالا آسیب ببینند. بنابراین رنده های فولادی یا چدنی بهترین انتخاب هستند. همچنین بهتر است از توری سنگین برای تعادل توری استفاده کنید و وسایل آشپزی را به راحتی روی آن نگه دارید.

وجود جرقه زنی خودکار

نور یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید گاز و تجهیزات مورد نیاز باید به آن توجه کنید. چراغ به طور خودکار با چرخش و فشار یک کلید روشن می شود و نیازی به چراغ دستی ندارد. البته این کار روی همه مدل ها جواب نمی دهد، اما از آنجایی که بین مدل های بدون نور تفاوت قیمت زیادی وجود دارد، بهتر است مدلی با نور تهیه کنید.

نقش ترموکوپل در گاز تحویلی چیست؟

اجاق های جدیدتر از یک سیستم ترموکوپل استفاده می کنند که با خاموش شدن شعله به طور خودکار جریان گاز را قطع می کند. این از انتشار گاز و آتش جلوگیری می کند. هنگام خرید دستگاه به این نکته توجه داشته باشید که امنیت دستگاه بسیار مهم است. حتما فرهایی بخرید که دارای ترموکوپل هستند. زیرا همیشه احتمال قطع شدن ناگهانی گاز در آشپزخانه وجود دارد.

وجود صفحه نمایش

یکی دیگر از ویژگی هایی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید وجود صفحه نمایش برای تنظیم زمان و فعال شدن زنگ آشپزی است. این در مورد اطلاع کاربر از زمان پخت است. در برخی از مدل ها، به گفته تیم او، یک لامپ در فر نصب می شود که وضعیت فعال چرخاننده مرغ را نشان می دهد. پخت و پز در زمان معین به دو دلیل مهم است: جلوگیری از سوختن غذا و صرفه جویی در انرژی. بنابراین داشتن صفحه نمایش و ابزارهایی برای کنترل فرآیند پخت گزینه مناسبی محسوب می شود.

عنصر سر شعله را فراموش نکنید!

یکی از موارد مهم در خرید اجاق گاز، مواد به کار رفته در ساخت سر آتش است که به گسترش آتش و جلوگیری از بازگشت آتش به لوله کمک می کند. نوع و طراحی آتش در میزان مصرف و دمای اجاق گاز تاثیر بسزایی دارد.

کیفیت و استاندارد در خرید گاز نصب شده در اولویت است

هنگام انتخاب کارآمدترین مدل گازو سرویس اجاق گاز مبله بوش، این وسیله یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه شما محسوب می شود و ساعت ها با آن درگیر هستید، پس بهتر است هنگام انتخاب خرید گاز از برندهای معروف فراموش نکنید. برای خرید منطقی تری به نکات ذکر شده در این پست توجه کنید. به نشانگر استاندارد و مصرف گاز اجاق گاز توجه کنید. زیرا طراحی خاص مشعل گاز در برخی از مدل های گران قیمت گاز کمتری مصرف می کند و در عین حال گرمای مشابه مدل های پرمصرف را تامین می کند.

+ تعداد بازدید : 1740 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در دوشنبه 10 مهر 1402 و ساعت 18:30


اگر کودکانتان را به بزرگترین مجموعه تفریحی سرپوشیدهی دنیا میبرید، زمان کافی برای این کار در نظر بگیرید تا از هزاران جاذبه تفریحی مثل ترنهای هوایی و سینما و رستوران ها و فروشگاههای اسباب بازی لذت ببرند. این جا بیش از ۵۶۰ فروشگاه برندهای معتبر و فروشگاههای زنجیرهای را یک جا میبینید. چندین سالن سینما، اولین سالن سرپوشیده اسکی در دبی به نام «اسکای دوبای»، مرکز تفریحی «مجیک پلانت» با سالنهای بولینگ و بیلیارد، چندین استخر و انواع و اقسام وسایل بازی و بیش از ۹۰ کافه و رستوران بینالمللی مرکز خرید امارات را به یک مرکز تفریخی تمام عیار تبدیل کرده است. این هتل در جزیره جمیرا قرار دارد و اولین منظرهای که بعد از خواب با آن روبهرو میشوید، خلیجفارس است. اتاقهای هتل رو به خلیجفارس است و به سبک عثمانی طراحی شدهاند. شهر دبی، شهر زیبا و مدرنیزهای است که از قرن بیستم با سرعت قابل توجهی رو به رشد و پیشرفت حرکت کرد و غوغایی را در جهان به راه انداخت که در زمان کوتاهی یکی از قدرتمندترینها در زمینه جذب توریست و گردشگر تبدیل شد. از این رو مدیران گردشگری کشور دبی با یکی از شرکتهای معتبر دنیا در استرالیا به نام "پدل تروپ" (Peddle Thorp) در ساخت این آکواریوم همکاری کردند. دبی پرجمعیتترین شهر در امارات متحده عربی و پایتخت امارات دبی است و یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری جهان است. این بنای باشکوه که به نام برج الخلیفه نیز شناخته می شود، با ۱۶۳ طبقه، هشتمین مکان دیدنی جهان است که سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند.

Paris art creative design flat landscape lowpoly polygon simple vector تمامی کشورهای مشهور جهان در اطراف دهکده جهانی دبی غرفه هایی را که به شکل بنای مشهور کشورشان است را به پا کرده اند و در هر یک از این غرفه ها شما می توانید سوغاتی مشهور آن کشورها را خریداری کنید. دمای هوای پیست اسکی دبی بین 1- تا 5- درجه سانتی گراد می باشد و این پیست اسکی حدود 85 متر ارتفاع و حدود 80 متر عرض دارد، در این پیست اسکی 5 دور با ارتفاع و شیب های متفاوت تعبیه شده است، که طولانی ترین دور آن 400 متر با سقوطی بیش از 60 متر می باشد .همچنین این مجموعه نیز دارای شیب های آرام برای کسانی که مبتدی و تازه کار می باشند، ایجاد کرده است و همچنین تعداد زیادی مربی حرفه ای که در صورت نیاز آماده همکاری با اسکی بازان و اسنوبرد سواران می باشند، اسکی سوار ها می توانند به پایین شیب منتقل شوند و تله کابین چهار نفره و یدک کش ها آن ها را برای دور بعدی به بالا انتقال می دهند. اگر این تخفیفهای فصلی در سفر به دبی برای شما هم جذاب بود، سعی کنید که خودتان را به دور بعدی این فستیوال برسانید. یکی دیگر از بهترین موزه های دبی که فوق العاده چالشبرانگیز است، موزه هنرهای سه بعدی یا همان موزه توهمات دبی میباشد. تجربه وی آر VR یا واقعیت مجازی در دنیای بازی های کامپوتری دیریم اسکیپ Dreamscape یکی از سرگرمی های مهیج است که می تواند شما را به وادی دیگری هدایت کند که در آن ترکیبی از فناوری جدید، هیجان سوار شدن وسایل سواری در پارک های موضوعی شما را با داستان های هالیوودی همراه می کند. فلای بورد که به عنوان واتر جت پکینگ نیز شناخته می شود، عاشقان ماجراجویی را در یک تخته کوچک قرار می دهد و با کوله پشتی مخصوص که بسته می شوند آب دریا را می مکد و سوار خود را به سمت بالا به هوا می برد.

مهمترین نکته در این شهر بازی این است که ساخت و طراحی اکثر بازی ها برگرفته از شخصیت های کارتونی معروف دنیا می باشد و دارای چهار قسمت مختلف شامل : شبکه کارتون ، بخش شگفت انگیز (Marvell) ، بخش ماجراجویی دایناسورها و بلوار آی ام جی می باشد . همانطور که میدانید، مکان های دیدنی و جا های شگفت انگیز دبی زیاد است و تفریحات دبی بسیار هیجان انگیز است. علاوه بر این در نمای بیرونی موزه از خط عربی استفاده شده است که این ویژگی نیز ظاهر موزه را بسیار خاص جلوه میدهد. علاوه بر امکاناتی که شما از هر کدام از سواحل دبی انتظار دارید، مناظر و افق های زیبای ساحل سان ست دبی، آن را به مقصدی برای عکاسی تبدیل کرده است. تنوع محصولات و تفریحهای فوقالعاده این مرکز خرید آن را به محلی ایدهآل برای وقت گذرانی و خرید خانوادگی در سفر به دبی تبدیل کرده است. شما حتی اگر قصد هم خرید نداشته باشید، برای تفریح و وقت گذرانی میتوانید سری به آن بزنید تا خاطرات سفر به دبی را کامل کرده باشید. این آکواریوم یک آکواریوم بسیار بزرگ است که شهرت زیادی در آسیا و حتی جهان دارد و یکی از دلایل شهرت این آکواریوم و جلب توجه جهانیان کمبود آب در امارات است. اما اگر در هر سفر و شهر جدیدی دوست دارید بهترین و ایدهئالترین حالت آن را تجربه کنید و یا حتی موقعیتهای خیلی خاصی که قبلا تجربه نکردهاید را بشناسید، بهتر است سراغ هتلهای لوکس و گران قیمت بروید. اگر تجربه بازدید از آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی مال را دارید میتوانید برای تکمیل اطلاعات ما در مجله گردشگری علی بابا آن را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنان که در تونلهای آکواریوم قدم میزنید، از تماشای باغ وحش زیر آب لذت ببرید. مراکز خرید مدرن و مجلل دبی که بهخاطر قیمتهای مناسبشان، گردشگران را به دبی میکشانند را شناختیم. می توانید انواع غذاهای ترکی، ایتالیایی و دیگر غذاهای بینالمللی را در ۱۰ رستوران مجلل این هتل نوش جان کنید. «بر» دبی که در قسمت غربی خور قرار دارد، میزبان بندرها و آسمان خراشهای مجلل دبی است. ورزشگاه در ابتدا به عنوان بخشی از پروژه بلندپروازانه ۵ ورزشگاه استاندارد بینالمللی برای پیشنهاد مصر را به میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ راه اندازی شد. توجه داشته باشید که برای پرداخت هزینههای مترو، از شما پول نقد گرفته نمیشود و باید کارت Nol بخرید که میتوانید آن را شارژ کنید. باجههای خدمات مشتری یکی دیگر از قسمتهای جالب است که در محوطه قرار گرفته است و کارتهای تخفیف را به نام کارت پلاس اوت لت (Outlet Plus Card) در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهد، که میتوانید با گرفتن این کارت، تخفیفهای بیشتری در خریدهای خود به دست آورید. این چرخ و فلک با ۲۵۰ متر ارتفاع، جایگاه صدر لیست بلند ترین چرخ و فلک های جهان را در اختیار دارد و یکی از بهترین تفریحات دبی است. اسکی دبی در نوامبر 2005 افتتاح شد و در سال 2016 و 2017 به عنوان بهترین پیست اسکی سرپوشیده جهان برگزیده شد در طبقه همکف و نزدیک پارکینگ A واقع شده است. سوئیت دولوکس مارینا: سوئیت یک خوابه دولوکس مارینا که ۱۷۰ متر مربع است، برای 3 بزرگسال و 2 کودک زیر ۱۱ سال مناسب است و این اتاق دارای تخت دونفره بزرگ با چشم انداز دریای خلیج فارس است. اگر بههمراه خانواده میهمان دبی هستید، نیازی نیست برای فرزند زیر 3 سال تیکت ورود تهیه کنید. در سال ۱۸۳۳، یک خانواده با هرچه و هرکسی که داشت، از ابوظبی راهی روستای کوچک و ناشناختهای به اسم دبی شد.

برای رسیدن به این برج باید راهی منطقه معروف جمیرا شوید. لباسهای طراحان مطرح دنیا که در ایران باید با قیمت بالایی خریده شوند، در این مرکز با قیمتهای بسیار ارزان میشود خرید. چشم انداز این سوئیت بسیار خاص می باشد که مختص تمامی افراد اعم از ثروتمندان و مردم عادی که توانایی پرداخت و اقامت در این اتاق ها را دارا می باشند است. یکی از نکات جالب درباره این باغ، وجود ماکت هایی از درختان، حیوانات و برج خلیفه در آن می باشد که بیشتر با لوازم بازیافت شده و تاسیسات خاص که در شب نور می دهند طراحی شده اند. این تور همچنین به شما فرصت بازدید از پارک آبی آکوئا ونچر که یکی از بزرگ ترین پارک های دبی است را نیز می دهد. البته اگر آن زمان به شیخ میگفتیم که قرار است سفر به دبی، این روستای کوچک، قرار است قطب گردشگری جهان شود، شاید بهسختی باورش میشد. اگر در سفر به دبی، زمان کافی برای بازدید از همه تیمچهها را دارید، پیشنهاد میکنیم که این کار را بکنید چون پشیمان نخواهید شد. سواحل عمومی همان طور که گفته شد، برای همه افراد قابل استفاده است ولی سواحل اختصاصی مربوط به هتلها و یا ویلاهای مسکونی دبی است که تنها کسانی که در آنها اقامت دارند، امکان استفاده از ساحل را دارند. و البته ناگفته پیداست که تمام برندهای معتبر مثل ایکیا، مارکز اند اسپنسر، نیویورکر، نایک، آدیداس، کلارکز، کانورس، پاریس هیلتن، تگز و تامی در این مرکز خرید شعبه دارند، این جا با یک تیر دو نشان میزنید.

اگر در دبی دلتان برای ایرانیها تنگ شده و قصد دارید در محیطی باشید که هموطنان زیادی در ان حضور دارند، باید سری به بازار مرشد بزنید. اگر دوست دارید با دلفینها بازی کنید و کنارشان عکس یادگاری بگیرید به بزرگترین مرکز نگهداری و نمایش دلفین در دنیا هم سری بزنید. بخش بزرگی از این آکواریوم را می توان به شکل رایگان از توی دبی مال دید ولی اگر دوست دارید بیشتر لذت ببرید، وارد تونل آکواریوم در عمق ۱۱ متری آن شوید و در حالی که دور تا دورتان را ماهی ها فرا گرفته اند از میان آکواریوم عبور کنید. جالب است بدانید واحد پولی در شهر دبی درهم است و زبان مردم عربی است اما ۸۰ درصد مردمی که در دبی زندگی می کند به زبان انگلیسی مسلط هستند همچنین بهتر است برای اطلاعات بیشتر راجع به تفریح هیجان انگیز ساحل در دبی با ما همراه باشید. روز تان را در این سرزمین قرون وسطایی بسازید و اسکله هیجان انگیز اژدها را از طریق قلعه پادشاه فتح کنید. در پارک برفی اسکی دبی که مساحتی بالغ بر 4500 متر دارد را می توانید اسکی، اسنوبرد، توباگان (سر خوردن با هر وسیله ای از روی تپه و بلندی)، زیپلاین، سواری با چیرلیفت راید chairlift ride، توپ غول پیکر زوربینگ، غار یخی و دیدار با پنگوئن ها را تجربه کنید و با شرکت در کلاس های اسکی و اسنوبرد این ورزش هیجان انگیز و مهیج را با مربیان حرفه ای یاد بگیرید و در نهایت خود را به نوشیدن قهوه ای گرم در کافه ای با تم زمستانی بهمن و یخ میهمان کنید. پیست اسکی روی یخ دبی مال دارای بخش های مختلفی است. این پیست اسکی اولین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه است که از سال ۲۰۰۵ میزبان گردشگران است. مرکز خرید امارات مال که در زبان عربی با نام مول الإمارات شناخته می شود اولین شاپینگ ریزورت shopping resort جهان است که قبل از افتتاح دبی مال (بزرگترین مرکز خرید جهان) بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه بود.

معماری این مرکز خرید با معماری اصیل عربی تفاوت بسیاری دارد و اولین مرکز خرید تفریحی در خاورمیانه است. در این مرکز فوتکورت و رستوران هم وجود دارد. اسکی کردن در دل یک شهر بیابانی، آن هم وسط تابستان، تجربهای کاملا متفاوت است. اسکی کردن در شهری که تقریبا هیچ برفی در آن به زمین نمینشیند باورکردنی نیست. هتل آتلانتیس یا بهتر است بگوییم شهرک آتلانتیس، هتل ۵ ستاره فوقالعاده زیبایی است که چشمانداز آن زیباییهای خلیج فارس است. این ساحل شهرت و محبوبیتش را مدیون 2 هتل عظیم و مهم شهر دبی یعنی برج العرب و جمیرا که در این ناحیه قرار دارد می باشد که علاقه مندان به تفریحات آبی می توانند خود از آب های گرم و فیروزه ای رنگ خلیج فارس نهایت لذت را ببرند . این هتل در مرکز منطقه اقتصادی و مجتمع تجاری دبی مال قرار دارد و اتاقهای بسیار شیک آن با دکوراسیون عالی و دید زیبایی که به خلیج فارس و خیابان شیخ زائد ارائه میکند طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اما اگر دنبال تنوع و لباسهایی با قیمت ارزان و باورنکردنی هستید مرکز خرید دراگون مارت یک انتخاب بسیار خوب است. این جا بزرگترین مرکز خرید تفریحی جهان است. دراگون مارت دبی، بزرگترین مرکز خرید چینی است که خارج از کشور چین قرار دارد. هایپر مارکت کارفور، فروشگاههای لباس طراحان مد، لوازم ورزشی، لوازم الکترونیک و لوازم خانگی از جمله محصولاتی است که در این مرکز خرید میتوانید پیدا کنید.

امارات مال دارای فروشگاه های بزرگ، فروشگاه های مد و سبک زندگی، فروشگاه های لوازم ورزشی، لوازم الکترونیک و لوازم منزل است. اگر به این فروشگاه مراجعه کنید در قفسه های آن تا 80000 محصول را در قفسهها می بینید که بنا به سلیقه و نیاز خود می توانید لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی مقرون به صرفه یا اسباب بازی هایی که کودکان شما به دنبال آن هستند را در کنار ماهی دودی و ادویه ها پیدا کنید. می توانید مناسب با سلیقه و بودجه خود از لاکچری ترین برندها گرفته تا فست فشن ها را در این مجموعه ببینید، تنوع و کیفیت اجناس را بررسی کنید و در نهایت خریدی رضایت بخش را تجربه کنید. محل اقامت ما را اغلب بودجه سفر و سبک زندگی ما مشخص میکند. در هر حال با خرید از این هایپرمارکت در پول و بودجه در نظر گرفته شما صرفهجویی شود. از اسکی روی شن گرفته تا شتر سواری و لذت رانندگی در شن و بالا و پایین رفتن از تپههای شنی و تماشای گونههای گیاهی و حیوانی کمیاب بخشی از تجربههای شما در تورهای کویرنوردی دبی خواهد بود. ساحل های شنی سفیدرنگ و دوست داشتنی، استخر شنا و باربیکیو به همراه فضاهای باز مخصوص بچه ها و زمین های بازی، کلبه های ییلاقی، دکه های اغذیه فروشی، آمفی تئاتر، زمین چمن برای پیک نیک و ساحل سرپوشیده فراهم شده است. در ساحل شنی اختصاصی هتل میتوانید حمام آفتاب بگیرید، در آکواریوم زیر آب آن از نزدیک با دنیای زیر آب دیدار کنید، با دلفینها شنا کنید و از پارک آب اختصاصی آن لذت ببرید.

در ماههای نوامبر تا مارس که ماههای زمستانی در این شهر است، هوا مطلوبتر میشود، اما رطوبت همچنان بالاست؛ اما از آنجایی که سواحل دبی و آفتاب و دریا دلیل اصلی سفر بسیاری از گردشگران به این شهر است، دما و رطوبت بالای بهار و تابستان مانع ورود گردشگران به این شهر نمیشود. این مجموعه سواحل دبی به الممزر دارای پنج ساحل بکر برای آفتاب گرفتن یا شنا است. بیشتر بخوانید: فرنگیها برای دیدن کدام جاذبهها به دبی سفر میکنند؟ اتوبوسهای آبی کولر دار بهتازگی به سیستم حملونقل دبی اضافه شدهاند و در چهار مسیر مختلف حرکت میکنند. از شهر مدرن و گردشگر پسندی مثل دبی انتظار میرود که سیستم حملونقل عمومی پیشرفتهای داشته باشد و البته این شهر در برآورده کردن این انتظار گردشگران خیلی موفق بوده است. البته دیگر نیازی به گفتن این مسئله نیست که هرسال این همه تاجر و گردشگر با سفر به دبی، چه سرمایهای با خودشان به آنجا برده و خرج میکنند. لازم نیست که شما نگران تجهیزات یا لباس برای اسکی باشید.اسکی دبی فکر همه جا را کرده و به میهمانانش لباس زمستانی و تجهیزات اسکی و اسنوبورد سواری میدهد. اگر دنبال خرید ساعتهای لوکس یا کیف و کفشهای شیک با قیمت مناسب هستید و یا میخواهید سوغاتی بخرید همه را میتوانید در مرکز خرید الکرامه پیدا کنید. مرکز خرید مرکاتو در منطقهی مسکونی جمیرا واقع شده و سبک معماری رنسانس آن هنرهای سنتی ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی را به خود جذب کرده است. برای کمک به خریداران، راهنمای خرید نهایی دبی را با اطلاعات دقیق در مورد بهترین بازارهای سنتی و مراکز خرید فوق مدرن گردآوری کرده ایم. بازار نایف دبی از قدیمی ترین بازارهای سنتی دبی واقع در منطقه ی نایف در دیره می باشد.

+ تعداد بازدید : 11558 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در شنبه 8 مهر 1402 و ساعت 18:21
حداقل 2.8 درصد زنان حداقل یک بار به سرطان رحم مبتلا می شوند. اما در صورت تشخیص سریع و به موقع این بیماری به احتمال نود درصد می‌توانند بیش تر از پنج سال زندگی کنند. پس اگر سرطان رحم دارید یا یکی از بستگان و نزدیکانتان به این بیماری دچار شده است. داشتن این اطلاعات میتواند بیشتر به شما کمک کند و ساده تر با آن مواجه شوید. و حال این مقاله را بخوانید تا بیشتر با این بیماری و راههای تشخیص و درمان آن آشنا شوید.

همچنین در این مقاله به صورت کامل در خصوص علائم سرطان رحم صحبت می کنیم و شما را با عوامل زمینه ای و خطرساز این بیماری آشنا می کنیم.

چند نوع سرطان وجود دارد؟ - بیماری سرطان
حقایقی در مورد سرطان رحم که باید بدانید!
رحم اندامی تو خالی در زنان است که در لگن قرار دارد . این اندام معمولا بچه دان نیز گفته می شود. عملکرد رحم این است که جنین را تا زمان تولد رشد دهد. میتوان گفت رحم مانند یک گلابی سر و ته می باشد . که بالای آن فوندوس ،در وسط جسم رحم و در پایین آن گردن رحم می‌باشد؛ لایه داخلی رحم آندومتر و لایه ی خارجی ان از ماهیچه تشکیل شده است.
سرطان رحم یعنی رشد بی رویه هر کدام از سلول های که بافت رحم را تشکیل می دهند. ازدیاد سلول های سرطانی باعث به وجود آمدن توده (تومور بدخیم ) می شود. و سلول های غیر سرطانی که در رحم توده ایجاد میکنند تومور خوش خیم گفته میشوند.
حال باید گفت عواملی همچون: چاقی، رشد بیش از حد اندومتر، قاعدگی قبل از سن ۱۲ سالگی، درمان با استروژن، مصرف داروی تاموکسفین، سابقه ی خانوادگی ابتلا به سرطان رحم از جمله دلایل و عوامل خطر زا و نشانه های این بیماری می‌باشند.
در مورد سرطان رحم بیشتر بدانید!
رحم، اندامی توخالی در بدن زنان است که جنین در آن پرورش پیدا می‌کند. زمانی رحم دچار سرطان می‌شود که سلول‌های سالم در داخل لوله‌های رحم به دلایل مختلف و گاهی نامعلوم، به سلول‌های بیمار تبدیل شوند.

سلول‌های بیمار به تدریج رشد غیرطبیعی دارند که تبدیل به سرطان می‌شود. سرطان دهانه رحم یا سرطان آندومتر، بر اثر دلایل کاملا ناشناخته‌ای در بدن ایجاد می‌شود. اما تحقیقات نشان می‌دهد که بعضی علائم و دلایل در میان زنان مبتلا به سرطان دهانه رحم مشترک بوده است. آگاهی از دلایلی که ریسک ابتلا به این سرطان را بالا می‌برد، می‌تواند در پیشگیری و درمان آن کمک کند.
عوامل سرطان رحم
خونریزی غیر طبیعی از واژن
ترشحات واژنی
درد هنگام ادرار و رابطه جنسی
درد لگن
مراحل سرطان رحم معمولا با عکس برداری سینه، ام آر ای، و سی تی اسکن و همچنین نمونه برداری مشخص میشود.
سرطان رحم معمولا به وسیله معاینه لگن، آزمایش پاپ اسمیر،سونوگرافی و نمونه برداری تشخیص داده می شود . و گاهی اوقات ممکن است از سی تی اسکن یا ام آر ای نیز استفاده شود.
درمان با جراحی منجر به برداشتن تخمدان ها ،رحم، لوله های فالوپین،گروه های لنفاوی نزدیک به آن و بخشی از واژن ها می شود.
گزینه های درمان می‌توانند شامل پرتودرمانی،جراحی ،هرمون درمانی و همچنین شیمی درمانی باشند. باید گفت که درمان رحم وابسته به سن و سلامتی عمومی فرد بستگی دارد . سرطان رحم در مرحله چهارم معمولا بدترین نوع سلول سرطانی می‌باشد. و شما میتوانید با کمک پزشک معالج تان بهترین روش درمان را در پیش گیرید‌.
پرتو درمانی احتمال دارد باعث به وجود آمدن تشعشع های داخلی و خارجی شود .
شیمی درمانی معمولا برای تزریق وریدی دارویی است. که برای کشتن سلول های سرطانی طراحی شده است. بیشتر دورهای شیمی درمانی به صورت منظم انجام میشوند که بعد از دوره استراحت است.
پزشک شما میتواند متخصصین دیگری نیز در شهر و مناطق اطرافتان به شما معرفی نماید. که از نظرات آنها نیز استفاده کنید.
باید گفت در درمان سرطان راههای دیگری نیز وجود دارد که مشکلات را باید سریع پیدا و آن را درمان کرد . و فورا بازگشت سرطان را تشخیص داد.
عوامل خطر سازجوان ایرانی (irjavan.com)

یادتان باشد که داشتن هر کدام از عوامل دلیلی براین نیست که شما سرطان میگیرید و یا اینکه سرطان نمیگیرد . بهترین کا این است که عامل به وجود آمده را با دکتر خود تماس بگیرید . عوامل خطر ساز برای سرطان آندومتر شامل موارد زیر است:

چاقی بیش از حد
فشار خون بالا
دیابت قندی
استفاده از داروی تاموکسفین برای درمان سرطان سینه یا فقط استروژن
سرطان آندومتر ممکن است در بیماران مبتلا به سرطان سینه ایجاد شود که در حال درمان با تاموکسفین هستند. بیماری که از این دارو استفاده کند باید هر سال معاینه لگن انجام دهد. و اگر به جز خونریزی پریود دچار خونریزی واژن شد باید سریعا به پزشک مراجعه کند. و زنانی که فقط از استروژن استفاده کنند بیشتر با بیماری سرطان مواجه می شوند. اما اگر در کنار استروژن از یک هورمون دیگر به نام پروژسترون استفاده کنند . خطر ابتلا به سرطان در زنان را افزایش نمی دهند.

نشانه ها و علائم سرطان آندومتر

این موارد ممکن است به دلیل سرطان آندومتر به وجود بیایند. پس اگه هر کدام از این موارد را داشتید حتما به پزشک خود مراجعه نمایید.

درد هنگام رابطه جنسی؛
درد در ناحیه لگن.
رحم سخت یا دردناک؛
خونریزی یا نرخ که اصلا به پریود مربوط نمی شود.

آزمایش های بررسی آندومتر برای تشخیص سرطان رحم
چون سرطان آندومتر در داخل رحم شروع میشود . معمولا با آزمایش پاپ اسمیر مشخص نمی شود. به همین دلیل است که با نمونه برداری از بافت آندومتر و بررسی آن در زیر میکروسکوپ، وجود سلول های سرطانی را تعیین کرد. می توان یکی از اقدامات زیر را انجام داد:

بیوپسی آندومتر : در این مورد یک لوله نازک را که از طریق گردن رحم وارد رحم میشود. این لوله کمی از بافت را می تراشد و نمونه بافت را خارج می کند . و حال فرد بافت را زیر میکروسکوپ نگاه کرده، و به دنبال سلول های سرطانی میگردد.
معاینه فیزیکی و بررسی سابقه پزشکی: در این مورد پزشک سابقه سلامت بیمار و همچنین بیماری های که از گذشته تا کنون بیمار داشته ، ثبت و بررسی میکند. و جستجو میکند نشانه های بیماری و برآمدگی و هر چیزی که غیر طبیعی باشد.
معاینه سونوگرافی ترانس واژینال: چرخه ای که برا معاینه کردن واژن ،مثانه، لوله های فالوپ و رحم به کار برده می شود. در این شیوه یک پرویز همان مبدل سونوگرافی وارد واژن میشود و امواج صوتی در انرژی به بافت ها و اندام ها می تاباند. این انعکاس تصویری از بافت های بدن ایجاد می کند که سونوگرام نامیده می شود. و اصولاً پزشک ها با دیدن سونوگرام میتوانند تومور ها را تشخیص دهند.
دیلاتاسیون و کورتاژ: در این فرایند باید بافت را از داخل رحم خارج کرد تا زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار بگیرد . این فرایند(دی اند سی) نام دارد. که می توان گفت در این حالت گردن رحم باز شده و ابزاری قاشق مانند برای خارج کردن بافت وارد رحم میشود .
سی تی اسکن( کت اسکن): فرایندی است که در آن اعضای مختلف داخلی بدن را از زاویه های مختلف عکس برداری کرده، و تصاویر آن در کامپیوتر نشان داده میشود که به یک دستگاه اشعه ایکس متصل است که این اشعه رنگی را به داخل رگ تزریق می‌کند که کمک می کند اندام ها و بافت ها واضح تر نشان داده شوند. که این فرایند توموگرافی کامپیوتری نام دارد.
عوامل مشخص و اثر گذار بر پیش بینی بیماری و مراحل درمان آن
پیش بینی بیماری و گزینه های درمان به موارد زیر بستگی دارد:

آیا بیماری فقط در آندومتر است ،کل رحم را درگیر کرده یا در بخش های دیگر بدن پخش شده است.
سلول های سرطانی زیر میکروسکوپ چطور به نظر می رسند ؛
سلول های سرطانی تحت تاثیر استروژن قرار میگیرند یا نه.
سرطان آندومتر تا حد زیادی قابل درمان می باشد . بعد از تشخیص این نوع سرطان ، با آزمایشاتی که انجام میشود معلوم میشود که آیا سرطان در داخل بدن پخش شده است یا نه، فرایند تشخیص منتشر شدن سلول های سرطانی در داخل رحم و بخش های دیگر، مرحله بندی نام دارد.

باید گفت که این فرایند مرحله بیماری را تعیین میکند شما می تواند با استفاده از این فرایند متوجه شوید که به چه میزان بیمارستان پیشرفت کرده است. که برا ی میزان پیشرفت سرطان از هیسترکتومی استفاده می شود
+ تعداد بازدید : 33 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در يکشنبه 1 مرداد 1402 و ساعت 11:54

چکیده: در سال‌های اخیر، کوادکوپترها به دلیل ویژگی‌های خاص خود مورد توجه قرار گرفته‌اند. از جمله ویژگی‌های مهم کوادکوپترها می‌توان به استقلالیت حرکت، استفاده آسان، و استفاده‌های گسترده در برنامه‌های مختلف اشاره کرد. با این حال، یکی از چالش‌هایی که در مسیر پیشرفت کوادکوپترها وجود دارد، این است که چگونه آن‌ها را به مکانی که از آن پرواز کرده‌اند بازگرداند. در این مقاله، مفهوم بازگشت به خانه (RTH) در کوادکوپترها و روش‌های مختلف برای اجرای آن را بررسی خواهیم کرد

مقدمه

کوادکوپترها به عنوان یکی از انواع پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین، قابلیت‌های منحصر به فردی دارند. با این حال، معمولاً در حالت پرواز، کوادکوپترها به محدوده‌ای محدود محدود می‌شوند و در صورتی که به خارج از این محدوده پرواز کنند، نیاز به یک سیستم بازگشت به خانه دارند.

مفهوم بازگشت به خانه (RTH) بازگشت به خانه (RTH) در کوادکوپتر به معنای قابلیت خودکار برگشت به محل پرواز اولیه یا یک مکان مشخص است. این قابلیت به کوادکوپتر اجازه می‌دهد که در صورت بروز خطا، اتمام باتری یا دستور دستی از سوی کاربر، به طور خودکار به مکانی که از آن پرواز کرده‌اند، بازگردند.

کوادکوپتر از لا به لای ساختمانها راه خود را پیدا میکند و به مقصد میرسد

روش‌های بازگشت به خانه

  • سیستم جی‌پی‌اس (GPS):

استفاده از سیستم جی‌پی‌اس برای تعیین موقعیت جغرافیایی کوادکوپتر از جمله روش‌های رایج برای بازگشت به خانه است. با استفاده از این روش، کوادکوپتر می‌تواند به طور دقیق به مکان اصلی پرواز بازگردد.

  • استفاده از نقاط قابل تعیین:

در این روش، کاربر می‌تواند نقاطی را که می‌خواهد کوادکوپتر به آن‌ها بازگردد را تعیین کند. این نقاط می‌توانند مکان‌هایی از پیش تعیین شده یا مکان‌هایی باشند که در حین پرواز توسط کاربر مشخص می‌شوند.

  • استفاده از سنسورها و داده‌های داخلی:

استفاده از سنسورها مانند شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما برای تشخیص جهت و حرکت کوادکوپتر و استفاده از داده‌های داخلی برای محاسبه مسیر بازگشت به خانه نیز یک روش مورد استفاده است.

چالش‌ها و مسائل در عملیات بازگشت به خانه کوادکوپترها، مسائل و چالش‌هایی وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. به عنوان مثال، مسائلی مانند تغییرات آب و هوا، موانع موجود در مسیر پرواز،محدودیت‌های باتری و تداخلات الکترومغناطیسی می‌توانند بر عملکرد بازگشت به خانه تأثیر بگذارند. همچنین، اهمیت کالیبراسیون مناسب سنسورها و دقت مکان‌یابی نیز در این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

نتیجه‌گیری

بازگشت به خانه (RTH) در کوادکوپترها یک ویژگی بسیار مهم است که به آن‌ها امکان بازگرداندن به مکان پرواز اولیه را در صورت بروز مشکلات می‌دهد. روش‌های مختلفی برای اجرای بازگشت به خانه وجود دارند، از جمله استفاده از سیستم جی‌پی‌اس، نقاط قابل تعیین و سنسورها. با این حال، برای عملکرد بهینه و ایمنی بیشتر، نیاز است تا مسائلی مانند محدودیت‌های محیطی، کالیبراسیون سنسورها و دقت مکان‌یابی مورد توجه قرار گیرند. در نهایت، بازگشت به خانه به کوادکوپترها امکان پرواز امن‌تر و استفاده‌ی بهینه‌تر از این دستگاه‌ها را می‌دهد.

+ تعداد بازدید : 35 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در يکشنبه 18 تير 1402 و ساعت 19:03
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]