سفر به مشهد يکي از پر طرفدارترين سفرها در ايران بوده که مسافران به دلايل مختلفي مانند زيارت حرم امام رضا، بازديد از جاذبه هاي گردشگري و مراکز خريد متنوع به اين شهر مي روند. به دليل تقاضاي بالا براي سفر به مشهد، معمولا به سختي مي توان بليط هواپيماي ارزان به مشهد را يافت. اما با انتخاب ايرلاين هاي ارزان قيمت مانند ايران ايرتور، ساها و وارش مي توان هزينه کمتري براي بليط هواپيما پرداخت کرد.

يکي از اهدافي که در برنامه سفر به مشهد زائرين حرم امام رضا (ع) وجود دارد، بازار و خريد است ، البته به هتل هاي مشهد هم توجه داشته باشيد و قبا سفر کيفيت هتل را بررسي کنيد ، بازار هاي مشهد به دليل وجود فرهنگ خاص در زمينه کسب تجارت و ارتباطات اجتماعي همواره داراي اهميت زيادي بوده است. مشهد علاوه بر مراکز متنوع قديمي داراي بازارهاي محلي است که به زائران خدمت رساني مي کنند.

بازار رضا در مشهد

راسته بازار رضا در ضلع شرقي حرم مطهر رضوي قرار گرفته است و يکي از مهم ترين مراکز خريد زائرين و گردشگران است. بازار در ? طبقه همکف و فوقاني با طول ??? متر و عرض ?? متر ايجاد گرديده و داراي ???? واحد تجاري است. اين بازار داراي تاسيسات ، انتظامات ، آبخوري ، اطلاعات ، نمازخانه و سرويس هاي بهداشتي است.

در اين بازار انواع سوغاتي‌هاي مشهد و مايحتاج زائرين از قبيل انگشتر فيروزه، انواع عقيق، عطريات، زعفران، نبات، مهر و سجاده، تسبيح، پوشاک و شيريني‌جات يافت مي شود. نزديکي به حرم مطهر رضوي از مزاياي بازار رضاست.

بازار رضا

نمايشگاه بين المللي مشهد

نمايشگاه بين المللي مشهد يکي از برگزارکنندگان مطرح نمايشگاه هاي تخصصي و بين المللي در ايران است که از طريق چندين بزرگراه به مرکز شهر متصل مي شود. در انتهاي بلواروکيل آباد و در محوطه اي وسيع قرار دارد. اين نمايشگاه داراي امکانات و تسهيلاتي از جمله ايستگاه تاکسي، مسجد، رستوران، پارکينگ، مرکز خدمات پزشکي، محل رزرو هتل و بليط هواپيما براي بازديدکنندگان خود است.

در اين مجتمع معماري سنتي و مدرن تلفيق شده اند. اين مجتمع داراي تسهيلاتي از جمله : پارکينگ طبقاتي، رستوران، بازار چند منظوره، مرکز فوريت‌هاي پزشکي، مراکز بانکي و اطلاع‌رساني مي باشد که در هر طبقه از اين مجتمع فروشندگان لوازم صوتي تصوير، لوازم خانگي، چيني و بلور، تلفن همراه و رايانه حضور دارند.

مرکز تجاري خيام

اين مرکز در زميني به مساحت ??? هکتار ر حاشيه ي شمالي شهر مشهد واقع شده است. برنامه‌ريزي هاي صورت گرفته بر روي اين مرکز تجاري به گونه‌اي است که مي‌تواند به عنوان بورس تخصصي کالاها و خدمات نقش مثبتي را در امور بازرگاني ، اعم از داخلي و خارجي داشته باشد.

امکانات اين مکان عبارتند از : بازارهاي خريد و فروش کالا، مرکز پذيرايي و رستوران، کافي‌شاپ و کافي‌نت، دفاتر شرکت‌هاي بازرگاني، بيمه و حمل و نقل بين‌المللي، بانک، نمازخانه، خطوط اتوبوسراني شهري، ايستگاه تاکسي، آژانس باربري و…. . بازار خيام داراي ??? باب واحد تجاري با معماري ويژه و محوطه فضاي سبز مفرح و امکانات رفاهي براي عرضه ي کالاها به شهروندان است.

بازار مرکزي مشهد

اين بازار در چهار راه شهدا قرار گرفته است و محدوده ي وسيعي را به خود اختصاص داده است. ساختمان هاي اين بازار چهار طبقه است و در طبقه دوم آن مراکز تجاري عمده و دفاتر بازرگاني قرار دارند. در طبقه منهاي دو آن تاسيسات بازار و پارکينگ واقع شده است. در غرفه‌ها و مغازه‌هاي موجود در اين مکان انواع پوشاک، سوغات، زينت آلات اجزا و عناصر و نمادهاي مذهبي و لوازم و احتياجات گردشگران ارائه مي گردد.

مجتمع تجاري زيست خاور

در ابتداي خيابان کوهسنگي است و از مراکز خريد مهم مشهد است. زيست خاور در زميني به مساحت ده هزار متر مربع و در ?? طبقه و با ارتفاع ?? متر و داراي ?? هزار متر مربع زير بناست. اين ساختمان يکي از عظيم ترين مجتمع هاي تجاري مسکوني در ايران است. ??? واحد تجاري دارد و پارکينگ آن ظرفيت ??? خودرو را داراست. چهار طبقه است و ??? واحد مسکوني به علاوه تاسيساتي از قبيل شش دستگاه آسانسور مسافري و باربري، برق اضطراري و مدرن‌ترين تجهيزات سرمايشي و گرمايشي و بسياري ديگر از امکانات در خاورميانه کم‌نظير است.

بازار حکيم مشهد

بازار رضا

از ديگر مراکز خريد در مشهد است که به دليل تنوع و گوناگوني اجناس عرضه شده در آن مورد توجه گردشگران است. داراي ? طبقه و ??? واحد تجاري است که در آن انواع پوشاک، اسباب‌بازي، لوازم آرايشي و بهداشتي، بدليجات، نقره‌جات، کريستال، لوازم روزمره زندگي، کيف و کفش و…عرضه مي گردد. به اين مکان بازار روس ها مي گويند زيرا اجناس توليد شده در کشورهاي آسياي ميانه را عرضه مي کند. بازار حکيم در خيابان امام خميني شمالي روبروي آموزش و پرورش قرار دارد.

مجتمع تجاري پروما

اين مرکز تجاري و مرکز خريد مشهد در حاشيه ميدان جانباز واقع گرديده است و ???? متر مربع فضاي فروشگاهي و حدود ????? متر مربع فضاي تجاري دارد که در ? طبقه ساخته شده است. داراي ??? واحد تجاري ، پارکينگ و ???? متر مربع فضاي سبز و امکانات براي بيش از ???? مهمان در روز است.

بازار گوهرشاد مشهد

مساحت بازار گوهر شاد حدود ???? مترمربع و زيربناي آن در طبقه همکف ???? مترمربع و طبقه پايين ??? مترمربع مي‌باشد. زمين اين بازار جزء موقوفات گوهرشاد بوده است. بازار گوهرشاد سالن‌هاي عريضي دارد که شامل ?? مغازه در طبقات است که در آن‌ها انواع لوازم برقي و خانگي، بلور و کريستال، پارچه، عطر و ادکلن، کفش، سيسموني نوزاد، لوازم‌التحرير و گرافيک، اسباب بازي، سوغات و… ارائه مي گردد.

از جمله تسهيلات اين مجتمع مي توان به نمازخانه‌، عابر بانک، آبخوري و سرويس بهداشتي اشاره کرد. پس از ديدن مراکز خريد مشهد در تور مشهد ميتوانيد سري به مطلب ديدني هاي مشهد هم بزنيد و با جاذبه هاي گردشگري مشهد آشنا شويد .

مجتمع تجاري الماس شرق مشهد

مجتمع تجاري الماس شرق مشهد با موقعيت مکاني بسيار عالي و دسترسي به شهر بسيار راحت مي باشد که در ??? متري کمربندي شهر مقدس مشهد مي باشد. مجتمع تجاري الماس شرق مشهد داراي شش طبقه مي باشد . اين مجتمع تجاري از لحاظ فني و مهندسي در ايران رتبه برتر را دارد. مجتمع تجاري الماس شرق مشهد از معماري مدرن و سنتي بسيار خاص تلفيق شده است. مجتمع تجاري داراي گنبد بزرگي با قطر پنجاه متر مانند الماس تراش خورده مي باشد .

الماس شرق

اين مجتمع داراي آسانسورهاي متعددي مي باشد که دسترسي به طبقات ديگر را راحت و آسان کرده است. ايجاد آبنماي ديدني و جالب با جديدترين تکنولوژي و همچنين امکانات رفاهي و خدماتي که براي مشتريان و غرفه داران مهيا کرده است. مسافران تور مشهد از جمله بازديد کنندگان اين مرکز خريد مي باشند.

از ديگر امکانات مجتمع تجاري الماس شرق مشهد رستوران با غذاهاي متنوع و فست فود , پارکينگ طبقاتي , سرزمين عجايب , اورژانس و مرکز پزشکي , مرکزهاي اطلاع رساني و بانک مي باشد. همچنين در طبقات غرفه هاي لوازم خانگي , رايانه , موبايل , بلور و چيني و کريستال و لوازم صوتي و تصويري وجود دارد که در دسترس براي مسافران تور مشهد مي باشد.

مجتمع تجاري ويلاژ توريست مشهد

مجتمع تفريحي و توريستي ويلاژتوريست مشهد در موقعيت بسيار مناسب گردشگري و اقتصادي شهر مقدس و توريستي مشهد و در ابتداي جاده ييلاقي طرقبه , انتهاي بلوار وکيل آباد واقع شده است. دسترسي راحت و سريع به اصلي ترين بزرگراه، يکي از ممتاز ترين پروژه هاي تجاري و توريستي کشور از لحاظ موقعيت مطرح مي باشد. به ايستگاه اصلي قطار شهري مشهد ??? متر مي باشد، کوهستان پارک شادي، منطقه گردشگري سرزمين تمدن ها، پارک جنگلي وکيل آباد، سد چاليدره، بند گلستان و جاذبه هاي ديگر طرقبه، جايگاه خاصي را از لحاظ سرمايه گذاري مطمئن و مطمئن براي اين فراهم کرده است.

+ تعداد بازدید : 103 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در دوشنبه 31 مرداد 1401 و ساعت 15:21
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]