به نقل از مهر از اسپیس فلایت، این کپسول حاوی ۵۵۰۰ پوند سوخت، مواد غذایی، آب آشامیدنی و پروژه های علمی، پس از سفری ۲ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی می رسد.

موشک سایوز ۲.۱a ساعت ۴:۲۵ دقیقه روز سه شنبه به وقت گرینوویچ از مقر بایکونور به فضا پرتاب شد. این درحالی بود که دمای هوا هنگام پرتاب حدود ۹- درجه سانتیگراد بود. این موشک در کمتر از ۹ دقیقه کپسول باری را به مدار زمین رساند.

بوستر اول از ۴ قسمت این موشک، ۲ دقیقه پس از آغاز ماموریت از آن جدا شد. قسمت سوم موشک کپسول باری MS-۱۹ را به مدار اولیه برد.

این هشتادمین کپسول تامین ذخیره روسی است که به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شده است.

در این کپسول چند گیاه و آزمایش میکروبیولوژی و همچنین تجهیزاتی برای پشتیبانی از تولید دارو در میکرو گرانش وجود دارد.

+ تعداد بازدید : 75 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در چهارشنبه 27 بهمن 1400 و ساعت 10:58

کفش های سفید بخشی از کفش های اصلی هستند که تقریباً همه آن ها را دوست دارند. متأسفانه، از آنجایی که آنها به راحتی لک می شوند، حتی اگر خیلی از آنها مراقبت کنید، بیشتر ما آنها را در کمد جا می گذاریم. به همین دلیل است که باید از تکنیک های مختلف آسان و موثر برای سفید کردن آنها استفاده کنیم. نه تنها پارچه را دوباره سفید روشن می کنیم، درست مانند زمانی که برای اولین بار آنها را خریدید، بلکه از آسیب رساندن به کفش ها با شستن بیش از حد آنها یا با محصولات ساینده جلوگیری می کنید.

امروز برایت ساید می‌خواهد 9 روش مختلف برای سفید کردن کفش‌هایتان را به شما نشان دهد تا دیگر از پوشیدن آن‌ها هر زمان که دوست داشتید نترسید ریباک .

https://katpoosh.com/product-category/reebok/

1. جوش شیرین و سرکه سفید

9 راه آسان برای سفید کردن کفش های خود با محصولات خانگی

برای اینکه کفش‌های کتانی مورد علاقه‌تان دوباره سفید براق به نظر برسند، نیازی به خرید محصولات گران‌قیمتی ندارید که پیدا کردنشان سخت است. فقط با استفاده از جوش شیرین، سرکه سفید و آب داغ می توانید از شر اکثر لکه های تیره ای که پس از چند ماه استفاده روی پارچه کفش شما ظاهر می شود خلاص شوید.

با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری سرکه سفید، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب داغ در یک کاسه شروع کنید. نوعی خمیر به دست می آورید که باید با استفاده از یک برس یا یک مسواک قدیمی روی کفش های کتانی بمالید. کف و پارچه را به آرامی مالش دهید. اجازه دهید خمیر حداقل 3 یا 4 ساعت زیر نور خورشید بماند و سپس با زدن کفش ها روی هم، خمیر اضافی جوش شیرین را از بین ببرید ریباک.

این نه تنها کفش های شما را به طور موثر سفید می کند، بلکه راه حل خوبی برای خلاص شدن از شر بوی بد تولید شده توسط باکتری هایی است که می توانند در داخل کفش انباشته شوند.

2. نمک درشت و شیر

9 راه آسان برای سفید کردن کفش های خود با محصولات خانگی

© logoff / $, © AlexLipa /Depositphotos

هنگامی که کفش های سفید رنگ مایل به زرد را به دست می آورند، زمان آن است که آنها را کاملا تمیز کنیم تا ببینیم آیا می توانیم رنگ اولیه آنها را بازگردانیم یا خیر. فقط باید نصف فنجان نمک درشت را با 1 لیتر شیر در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.

باید کفش های کتانی را حداقل 3 ساعت در این مخلوط سفید کننده خیس کنید تا اثر مورد نظر شما را داشته باشد. پس از این مدت، می توانید آنها را با یک برس مالش دهید تا لکه هایی که هنوز وجود دارند پاک شوند. سپس آنها را با مقدار زیادی آب صابون بشویید و بگذارید در هوای آزاد خشک شوند. مراقب باشید اثری از شیر باقی نماند!

3. خمیر دندان

9 راه آسان برای سفید کردن کفش های خود با محصولات خانگی

برخی از انواع کفش ها به دلیل پارچه ظریفی که دارند، نسبت به سایرین به روش های تمیز کردن و سفید کردن تهاجمی کمتری نیاز دارند. این روش خاص زمانی مفید است که شما هم عجله دارید.

https://shop4reebok.com/

یک ترفند خوب برای بازگرداندن رنگ سفید اصلی به این نوع کفش ورزشی، استفاده از خمیر دندان سفید کننده است. با استفاده از یک مسواک قدیمی، سطح لکه‌دار کفش‌های کتانی را بمالید تا دوباره سفید شوند. فراموش نکنید کثیفی را که در حاشیه کف پا وجود دارد تمیز کنید. اجازه دهید خمیر حدود 15 دقیقه بماند.

سپس خمیر دندان را بردارید. شما فقط به یک پارچه مرطوب یا یک اسفنج تمیز (و کمی صبر) نیاز دارید تا خمیر را پاک کنید و به نتایج شگفت انگیزی برسید.

ریباک4. نمک درشت و آب صابون

9 راه آسان برای سفید کردن کفش های خود با محصولات خانگی

اگر ساعت ها وقت ندارید کفش های کتانی خود را سفید کنید و مدتی است که در قفسه مانده اند، نگران نباشید: با هر صابونی که در خانه دارید و کمی نمک درشت می توانید از شر آن خلاص شوید. لکه های تیره آزاردهنده ای که به راحتی روی کفش های کتانی سفید قرار می گیرند.

با مالش کفش ها با یک برس خشک، چه در داخل و چه در خارج، شروع کنید تا کثیفی اضافی که ممکن است به پارچه چسبیده باشد پاک شود. سپس شروع به مالیدن آنها با حداقل 150 گرم نمک درشت کنید و اجازه دهید نمک حداقل یک ساعت در آنجا بماند.

بعد از این مدت آن ها را با آب سرد و صابون مایع بشویید تا کثیفی و نمکی که برای سفید شدن آن ها استفاده کرده اید از بین برود. اکنون می توانید کفی ها را تمیز کنید تا باکتری هایی که با استفاده روزانه در آنجا انباشته می شوند را از بین ببرید. نمک همچنین یک ماده عالی برای از بین بردن بوی بد کفش است.

5. آمونیاک

9 راه آسان برای سفید کردن کفش های خود با محصولات خانگی

اگر روش‌های مختلفی را برای سفید کردن دوباره کفش‌هایتان امتحان کرده‌اید، اما لکه‌ها خیلی بزرگ یا تقریباً غیرممکن هستند که تمیز شوند، ممکن است زمان آن رسیده است که از روش مؤثرتری استفاده کنید: آمونیاک.

این روش می تواند یکی از موثرترین روش ها در سفید کردن کفش های کتانی باشد. با این حال، بسیار مهم است که هنگام استفاده از ترکیبات شیمیایی مانند آمونیاک اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید. همیشه دستکش بپوشید و از تماس با چشم خودداری کنید.

می توانید از آمونیاک نیمه قوی استفاده کنید، محلولی که حاوی 50 درصد آمونیاک و 50 درصد آب است. اگر آمونیاک نیمه قوی در خانه ندارید، می توانید خودتان آن را درست کنید. پارچه ای را به محلول آغشته کنید و کفش های خود را در جایی که لکه دارند بمالید. پس از شستشو با آب فراوان، اجازه دهید حداقل 24 ساعت در هوا خشک شوند تا بوی تند آن از بین برود.

ریباک

6. جوش شیرین و مواد شوینده لباسشویی

es با محصولات خانگی

برای اینکه کفش های پارچه ای سفید خود را کاملاً تمیز کنید، ابتدا باید بند ها را جدا کرده و سپس قبل از استفاده از مخلوطی که برای سفید شدن پارچه استفاده می کنید، آن ها را در آب خیس کنید.

REEBOK

با ریختن آب به اندازه ای شروع کنید که کفش و بند آن خیس بخورد تا کاملاً با آب ولرم پوشانده شود. این قسمت آخر اهمیت ویژه ای دارد. آب گرم می تواند لکه ها را حتی از ریباک روی پارچه سخت تر کند.

وقتی پارچه خیس شد، یک قسمت جوش شیرین و یک قسمت از مواد شوینده را در یک کاسه مخلوط کنید تا محلولی داشته باشید که حاوی 50 درصد از هر ماده باشد. با استفاده از یک برس یا یک مسواک قدیمی، مخلوط را روی کفش بمالید. زمان بیشتری را روی تیره ترین لکه ها صرف کنید.

برای پاک کردن مخلوط صابونی که برای تمیز کردن کفش‌های کتانی استفاده کرده‌اید، می‌توانید به سادگی آن‌ها را آبکشی کنید، دوباره در آب خیس کنید یا حتی از اسفنج استفاده کنید و سپس با استفاده از یک پارچه میکروفایبر آن‌ها را خشک کنید.

REEBOK

7. لیمو و/یا لیموترش

9 راه آسان برای سفید کردن کفش های خود با محصولات خانگی

آب لیمو به دلیل قدرتش در از بین بردن لکه ها و بوهای ناخواسته در خانه به خوبی شناخته شده است. همچنین گزینه خوبی برای سفید کردن کفش‌های کتانی است که در اثر لکه‌های کثیفی قهوه‌ای شده‌اند.

برای این کار کافی است یک لیمو یا لیموترش را از وسط نصف کنید. 3 قسمت آب را با یک قسمت لیموترش یا آب لیمو مخلوط کنید. به سادگی مخلوط را مالش دهید تا لکه های تیره پاک شوند. ممکن است لازم باشد به شدت روی قسمت هایی که بسیار لکه دار هستند یا به پارچه چسبیده اند مالش دهید.

کفش ها را با آب بشویید تا کثیفی و لیمو اضافی آن پاک شود. بگذارید خشک شوند تا اثر سفید کنندگی را ببینید.

8. پاک کن های خاک و مداد پاک کن

9 راه آسان برای سفید کردن کفش های خود با محصولات خانگی

© norgallery / $

برای کفش‌های چرمی، مصنوعی یا جیر خود که دارای لکه‌های ناشی از اصطکاک یا نواحی تیره ناشی از استفاده زیاد هستند، همیشه می‌توانید از پاک‌کن‌های کثیفی که اغلب در داروخانه‌ها فروخته می‌شوند استفاده کنید تا فوراً لکه‌ها را پاک کنید.

REEBOK

صبور باشید، زیاد مالش ندهید، اما سعی کنید تمام نقاط تیره روی کفش را پاک کنید تا دوباره سفید شوند. همچنین می توانید با استفاده از همین روش، حاشیه های کف پا را تمیز کنید، جایی که اغلب کثیفی زیادی در آن جمع می شود. به اندازه کافی خنده دار، می توانید از پاک کن های مدادی نیز برای به دست آوردن نتایج مشابه استفاده کنید.

9. صابون کلاسیک مارسی برای سفید کردن کفش

9 ریباک راه آسان برای سفید کردن کفش های خود با محصولات خانگی

© NeydtStock / $

صابون مارسی دارای ترکیبات روغن گیاهی است که علاوه بر ایجاد عطر تمیز، دارای خواص ضد حساسیت است که باعث تحریک پوست حساس نمی شود. همچنین گزینه خوبی برای از بین بردن لکه های بسیار محسوس و سخت از روی پارچه ها و سفید کردن کفش های کتانی به روشی بسیار موثر و بسیار ساده است.

با خیس کردن کفش‌های کتانی شروع کنید و سپس صابون را مستقیماً بمالید، در حالی که به شدت روی لکه‌ها یا نواحی تیره بمالید. بعد از حدود نیم ساعت گذاشتن صابون روی آن، می‌توانید کفش‌های کتانی را با آب ولرم بشویید تا ببینید چگونه لکه‌ها کاملاً از بین رفته‌اند و چگونه کفش‌هایتان دوباره سفید روشن به نظر می‌رسند.

آیا کفش ورزشی دارید که نیاز به سفید کردن فوری داشته باشد؟ آیا روش های موثری برای سفید کردن کفش های کتانی می شناسید؟ در بخش نظرات به ما اطلاع دهید و تصاویری از قبل و بعد از کفش های خود را ارسال کنید!9 راه آسان برای سفید کردن شوی خود

+ تعداد بازدید : 117 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در چهارشنبه 27 بهمن 1400 و ساعت 10:57

اگر خود بیمار یا سالمند برای تهیه دارو در این صف های طویل درگیر شده باشد که مشکلات بیشتری را هم باید تحمل کند. در مجموع با در نظر گرفتن هزینه های رفت و آمد و هدر دادن وقت در این ترافیک و الودگی هوا به نظر می رسد ساده ترین راه ، استفاده از خدمات اینترنتی برای خرید دارو باشد. داروخانه های آنلاین این ویژگی را دارند که خیلی ساده ازروی کاناپه راحتی می توانید خریدتان را انجام دهید. بدون نیاز به خروج از منزل یا طی مسافت زیاد، خریدتان را انجم دهید. در واقع از خانه به طور مستقیم به قیمت داروخانه خریدتان را انجام می دهید. پیشنهادی که ما در این مقاله برای شما داشتیم این بود که به راحتی محصولات داروخانه ای به غیر از دارو را به صورت اینترنتی سفارش دهید. چنانچه در حال حاضر باردار هستید، فرزند کوچکی دارید و یا به جهت بیماری خاصی امکان خروج از منزل را ندارید به شما پیشنهاد میکنیم جهت خرید داروهای مکمل و ویتامین های مورد نیاز، خرید خود را به صورت آنلاین از داروخانه آنلاین بی نسخه انجام دهید.

تا همین چند وقت پیش بیماران و خانواده هایی که فرد بیماری در منزل داشتند، از این داروخانه به آن دروخانه در پی تهیه داروی تجویز شده بودند. به همین علت بایستی به دنبال یک راه حل بهتری بود تا به اندام مورد پسند خود دست یافت. با کمی تمرکز و تحقیق درست در مورد بیماری کرونا به شناخت بهتری از آن دست پیدا می کنیم و می توانیم اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری را انجام دهیم. در حال حاضر این سرویس برای همه مناطق تهران و همچنین دیگر شهرهای کشور، سفارش می پذیرد. همچنین در صورت نیاز می توانید با کارشناسان و متخصصان داروخانه آنلاین داروبوم تماس گرفته و در انتخاب نهایی از آنها کمک بگیرید. شستشو منظم بینی با محلول نمکی تنها به بهبود بیماری سرماخوردگی کمک میکند. چنانچه دارویی را بخواهید ولی امکان خرید حضوری را نداشته باشید می توانید روی کمک ما حساب کنید. این داروخانه تعطیل و غیر تعطیل ندارید هر زمان که بخواهید می توانید نسخه خود را برای ارسال دارو درب منزل تحویل داروخانه آنلاین بدهید. ین دیگر مجبور نخواهید بود برای خرید اینترنتی داروهای بدون نسخه ساعت ها در صف داروخانه ها منتظر بمانید بلکه قادر خواهید بود داروهای مورد نیاز خود را از طریق یک داروخانه اینترنتی معتبر سفارش داده و در منزلتان تحویل بگیرید.

عارضه درد و بیماری که بعضاً بصورت ناگهانی به سراغ افراد میآید احتمال دارد در ساعاتی از شب و یا روزهای تعطیل رسمی که اکثر داروخانههای سطح شهر تعطیل میباشد رخ دهد که در این مواقع بهترین کار خرید دارو از داروخانه آنلاین شبانه روزی خواهد بود. در ماه آوریل این بیماری در اروپا و آمریکای شمالی گسترش پیدا کرد اما به تدریج این بیماری در کشورهای آمریکای لاتین و آسیا نیز گسترش یافت و افراد زیادی را در سراسر دنیا مبتلا کرد. هدف اصلی از ارائه سرویس های ارسال دارو درب منزل تامین نیازهای ضروری افراد بیمار و سالمند است. همیشه داروخانه ها یکی از مکان های پرجمعیت برای رفع نیازهای ضروری ماست، در حالی که نمی توانیم از مراجعه کردن به آن صرف نظر کنیم. در ضمن این سرویس ها دارای پشتیبانی قوی هم هستند زیرا دارو از موارد ضروری است و نمی توان ارسال آن را به روزهای بعد موکول کرد. عکس را برای داروخانه آنلاین ارسال کنید تا هزینه ها اعلام شود. استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی بی نسخه فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

با توجه به دشواری تهیه دارو در این شرایط، خدمات ارسال دارو درب منزل با https://binoskhe.com، فعالیت خود را گسترده تر است. شاید متداول ترین راه ممکن پر خوری و افزایش خورد و خوراک این گونه از افراد باشد که تصور اکثر افراد این گونه است که هر چقدر یک فردی خوراک خود را بیشتر کند، می تواند به زودی چاق گردد. متقاضیان برای خرید این نوع داروها مجبور به مراجعه به داروخانه های مختلف می باشند که این کار زمان زیادی را از آن ها می گیرد و شاید مجبور باشند دارو را به قیمت بیشتری تهیه کنند. شاید معایبی نیز در این نوع خرید دارو وجود داشته باشد ولی با توجه به ویژگی های مثبت و مزایای تحویل دارو درب منزل، به نظر می رسد خوبی های آن بسیار بیشتر باشد. در داروخانه آنلاین شما میتوانید به سادگی محصول مورد نظرتان را پیدا کنید و پس از خواندن اطلاعات دارویی مربوط به آن با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به خرید آن اقدام کنید. قرص چاقی فت فست همان طور که از نامش برمی آید؛ قرص چاق کننده یکنواخت بدن می باشد که توسط افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که همیشه از اندام نحیف و به اصطلاح استخوانی خود در رنج و عذاب بوده اند.

+ تعداد بازدید : 111 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در چهارشنبه 27 بهمن 1400 و ساعت 10:28

کارواش های با نام های تجاری اینتر، برتولینی و پمپاک در بازار عرضه می گردند. با کاهش عرضه پمپ های اورجینال، فروش پمپ فیک بیشتر در بازار بیشتر است. تایمر آبیاری قطره ای یکی از مهمترین قسمت های این سیستم می باشد و به عبارتی کل تجهیزات این سیستم را یک قسمت درنظر بگیرید، تایمر آبیاری قطره ای نیز یک قسمت مهم از آن می باشد که دارای نمونه های مختلفی در بازار است و هرکس با توجه به شرایط و سیستم آبیاری خود می تواند نمونه مناسب را خریداری کند. این پمپ به صورت کلی در هر دو نمونه صنعتی و نیمه صنعتی از قدرت موتور خاصی برخوردار است. دیافراگمهای هر محفظه توسط یک شفت به هم متصلاند که به آنها اجازه میدهد به صورت هماهنگ کار کنند. در هر پمپی با قطر مکش معین، ظرفیت یا حداکثر سرعت ثابت می ماند. به منظور نگه داشتن پمپاژ مایعات پمپاژ تا حد ممکن ، از تعداد سیلندرهای عجیب و غریب استفاده می شود. تایمر یا کنترلر آبیاری قطره ای برای تعیین میزان زمان آبیاری و تعداد دفعات آبیاری می باشد. تعداد کانال این تایمر آبیاری اکوا به تعداد تک خروجی می باشد.

طراحی سیستم آبیاری قطره ای خود را مشخص کنید. احتمالاٌ این جمله را شنیدهاید که زمان همانند طلا ارزشمند است؛ به همین جهت است که بسیاری از ما حاضرهستیم تا با هزینههای مالی و غیره، در زمان خود صرفه جویی نموده و در کمترین زمان بیشترین نتیجه را بدست بیاوریم. شاید با نگاه به قیمت واترجتها بخصوص قیمت پمپ کارواش و برندهایی مانند پمپ کارواش اینتر خرید یک پمپ برای شما بسیار نامعقول به نظر برسد؛ اما احتمالا هزینهها را اشتباه برآورد نمودهاید؛ چون همانطور که گفتیم داشتن یک پمپ از هزینههای جانبی زیادی جلوگیری میکند. در زمان های گذشته چوب براحتی و در حجم زیاد در دسترس انسان بود اما امروزه بمنظوری جلو گیری از قطع درختان، استفاده از چوب شاید روش مناسبی نباشد. پس شاید شما در ظاهر با پرداخت مبلغ بالای قیمت پمپ کارواش هزینه بالایی متحمل شده باشید اما در درازمدت با صرفهجوییهایی که با خرید این دستگاه در انرژی و وقتتان میکنید، قطعا این هزینه به نفع شما تمام خواهد شد. به عنوان مثال، اگر صاحب یک خودرو هستید و برای نظافت آن وقت کافی را ندارید، یا برای شستشوی محوطه خانه یا راهروهای ساختمان وقت زیادی صرف میکنید، خرید یک پمپ کارواش میتواند گزینه بسیار جذاب و مناسبی برای شما باشد.

۱- مه پاش خانگی : حداکثر تعداد نازل ۸ عدد با ۱۰ متر شیلنگ می باشد. با فشار شیر آب معمولی (۲ بار ) کار می کند. قطر ذرات معمولا درشت می باشد و به هر چه میزان فشار شیر آب منزل شما بیشتر باشد ذرات آب ریز تر می باشند .


۲- مه پاش حرفه ای : معمولا حداکثر ۱۵ نازل دارند و با یک پمپ کوچک تایمردار کار می کنند. فشار کاری آن معمولا تا ۱۰ بار فشار می باشند. همان طور که از نام آن ها معلوم می باشد نه مانند مهپاش های خانگی معمولی می باشند و نه مانند مهپاش های صنعتی پر فشار می باشند.

۳- مه پاش صنعتی :از سیستم های جدید فیتینگی تشکیل می شوند و از یک پمپ ۵۰ تا ۱۰۰ بار ۴-۲۰ لیتر – شیلنگ پلی آمید – پایه فیتینگی – نازل مهپاش – تابلو برق و … تشکلی می شوند به بیشتر برای گل خانه های بزرگ – پارک ها و فضای باز وسیع – مرغداری ها و …. استفاده می شوند.

*** بسیاری از تلفن های ما راجب قیمت های حدودی این سیستم ها و اختلاف کارکرد این سیستم ها می باشد. مهپاش های خانگی حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان – مهپاش حرفه ای ۱/۵ تا ۲/۵ میلیون تومان – مهپاش صنعتی ۶ تا ۱۰ میلیون تومان به صورت متوسط قیمت دارند. نصب مهپاش خانگی و حرفه ای آسان بوده و نیاز به نصاب ندارد و شما به راحتی با گذاشتن چند دقیقه وقت راحت می توانید نصب نمایید. اختلاف پاشش دقیقا بر حسب قیمت دستگاه خریداری شده می باشد و مهپاش ۳۰۰ هزار تومانی خانگی با مهپاش صنعتی ۸ میلیون تومانی کاملا متفاوت عمل می کند.

یک برس بالا می تواند با ورودی یا خروجی آن روبرو شودتونل برای کمک به تمیز کردن جلو یا عقب خودرو. در نوع ثابت مقدار جریان ثابت بوده و تغییر پذیر نیست ولی در نوع متغیر آن میزان خروجی با صفحه زاویه گیر قابل تغییر است. از دیگر انواع و کاربری های آن می توان به پمپ پیستونی فشار قوی، پمپ پیستونی دبی متغیر و یا پمپ پیستونی کارواش اشاره نمود. توجه داشته باشید که انواع تایمر آبیاری برای آبیاری قطره ای و بارانی کاربرد خواهد داشت. امروزه استفاده از تایمر کنترلی آبیاری به یک ضرورت در بسیاری از مزارع بزرگ و یا حتی باغچه های کوچک تبدیل شده است. برای یک گلخانه کوچک انواع گلخانه پلاستیکی انتخاب مناسبی به نظر میرسد. پمپ کارواش نیز یکی از این دستگاههای پیشرفته محسوب میگردد که امروزه به جز شستن ماشینها؛ جهت شستشوی آپارتمانها، کارخانهها، سالنهای بزرگ و در انواع صنعتی آن جهت چربیزدایی و شستشوی دستگاهها و ماشینآلات صنعتی نیز به کار میروند. یکی از پرکاربرد ترین استفاده ها از پمپ پیستونی ، استفاده از آن جهت پمپ کارواش خانگی و یا پمپ کارواش صنعتی می باشد. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی.

راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. عواملی در ادامه به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم. مدل دو خروجی: برای هر خروجی میتوانید یک برنامه خاص در نظر بگیرید. اندازه ی لوله ورودی و خروجی نیز در این زمان اهمیت دارد زیرا مخازن مختلف آب و حتی شیر های ورودی هر کدام دارای اندازه ای هستند که برای اتصال به تایمر آبیاری نیاز است این اندازه برابر یا قابل تبدیل باشد. سیستم آبیاری گیاهان خانگی چگونه از خشک شدن گیاهان شما جلوگیری میکند؟ اغلب دستگاههای پمپ کارواش مجهز به قطعکننده خودکار میباشند که به محض رها شدن ماشهای که در دسته نازل قرار دارد، خروجی آب را بسته و آب را به مخزن برمیگرداند. معمولا دستگاههایی که از آنها جهت شستشوی حیاط، پیاده رو و شستشوی ماشین استفاده میشود، دارای قدرتی حدود 100 بار میباشند. این نوع پمپ از جمله پمپ های گران قیمت می باشند و در کنار قیمت بالا و همجنین ساختار پیچیده تعمیرات، دارای بازدهی بسیار بالا، انعطاف پذیری منساب، کاربرای آسان، قابلیت تامین فشار های متنوع کاری، عمر طولانی (به دلیل جانبی بودن بار وارده)، جریان بدون ضربان نیز هستند.

+ تعداد بازدید : 154 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در شنبه 23 بهمن 1400 و ساعت 11:29

واریانت جدید کرونا از سرعت انتقال بالایی برخوردار است. بر اساس مقاله‌ای که منتشر شده است از نظر پیشگیری از عفونت، سینوفارم ۸۰ درصد، آسترازنکا ۸۴ درصد، کو ایران برکت ۸۷ درصد و اسپوتنیک ۷۵ درصد است.

از نظر پیشگیری از بستری، سینوفارم ۷۲ درصد، آسترازنکا ۸۲، کو ایران برکت ۸۶ درصد و اسپوتنیک ۶۷ درصد است و از نظر پیشگیری از مرگ و میر سینوفارم ۸۶ درصد، آسترازنکا ۹۲ درصد، کو ایران برکت۹۸ درصد و اسپوتنیک ۱۰۰ درصد است.

او گفت: پژوهش لازمه تحقیقات نیاز محور و پرداختن به دانشگاه‌های نسل سه و چهار است. این واقعیتی است که در سال‌های مختلف کشور به آن رسیده است، اما ورود به این دانشگاه با کندی است. با توسعه رشد و نیاز‌های اجتماعی در حوزه سلامت، باعث شد دانشگاه‌ها به سمت نسل دو که بیشتر پژوهش محور است حرکت کنند. امروزه تحقیقات ما را به تولید دانش و مرجعیت علمی می‌رساند.

پناهی در نشست خبری اعلام کرد که با حفظ توانمندی‌های خود باید به سمت تولید دانش برویم. افرادی که سه دز واکسن را زده اند، ایمنی بالای ۹۰ درصد در برابر بیماری کرونا پیدا می‌کنند. میزان ابتلا ، شدت بیماری و بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افراد واکسینه شده کاهش پیدا می‌کند.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت اعلام کرد که ویروس کرونا دستخوش تغییراتی شده است. امیکرون آخرین سویه این ویروس است. امیکرون بین ۱/۵ تا ۳ روز اطرافیان را مبتلا می‌کند.

پناهی گفت: پاستوکووک، نورا، فخرا و برکت از جمله واکسن‌های تولید داخل هستند. بالاترین ایمنی در افرادی زمانی رخ می‌دهد که به بیماری کرونا مبتلا شوند. سه ماه بعد از تزریق نوبت دوم باید دز بوستر دریافت شود.

پناهی متذکر شد هر واکسنی که در کشور مصرف و توزیع می‌شود، پس از طی مراحل ارزیابی و تایید نهایی توسط سازمان غذا و دارو این کار انجام خواهد شد. در زمینه واکسن تحقیق در کشور انجام شده است و بیش از دو هزار مقاله در ایران به چاپ رسیده اند.

+ تعداد بازدید : 104 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در شنبه 9 بهمن 1400 و ساعت 11:10

ثبت کردن شرکت‌، به صاحبان شرکت‌ها این امکان و قابلیت را می دهد که بتوانند از توانایی‌های افراد دیگر در شرکت خود استفاده کنند. همچنین شما می توانید این افراد متخصص را در شرکت های خود استخدام کنید و آنها نیز به‌دلیل قانونی بودن و ثبتی بودن شرکت شما به راحتی توانایی های خود را در اختیار شما قرار می دهند. گاهی اوقات برخی از افراد فکر می‌کنند که با ثبت شدن و قانونی شدن شرکت خود، تنها دولت می تواند از آنها مالیات دریافت کند و هیچ سودی برایشان نخواهد داشت، اما در پاسخ آنها می‌توان گفت که با ثبت شدن این شرکت ها و پرداخت مالیات های سالانه این قابلیت برای شرکت ها میسر می شود که به صورت قانونی، معتبر باشند و دولت بتواند آنها را به راحتی پیدا کرده و از آنها پشتیبانی و حمایت کند.

در ادامه این مقاله به برخی از ویژگی‌های مثبت و مزایای ثبت کردن شرکت ها و کسب و کارها خواهیم پرداخت. اگر شما کسب و کار خود را به صورت قانونی ثبت کنید، باعث می شود که فعالیت شرکت شما دارای اعتبار زیادی باشد. اما زمانی که شرکت ها ثبت می‌شوند می توانند پیام بسیار مهمی برای مخاطب ها، مشتریان و تامین کنندگان و شرکای خود داشته باشند، چرا که نشان می دهد، شرکت دارای اعتبار قانونی است و معتبر می باشد و دولت از آن ها پشتیبانی می کند. همچنین کارمندان و همکاران آنها می توانند این اطمینان را حاصل کنند که در شرکتی معتبر مشغول به کار هستند. در اصل شرکت‌ها و کسب و کارهایی که به ثبت رسیده اند، همانند شناسنامه ای برای افراد می باشند که هویت آنها را مشخص می کنند و به آنها اصلیت می‌دهند. پس به همین دلیل به راحتی می‌توانند افرادی را برای خود استخدام کنند.

مزایای ثبت شدن کسب و کار ها

شرکت ها و کسب و کارهایی که ثبت می شوند، این قابلیت را پیدا می کنند که بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای دیگر به راحتی با آن ها همکاری و عقد قرار داد کنند. چرا که با ثبت شدن، کسب و کار ها دارای کد اقتصادی و شناسه ملی می شوند که می توانند آن ها را در قرار داد های خود به کار ببرند. همچنین شرکت هایی که فروش دارند، اکثرا با کسب و کارهایی فعالیت می کنند که بتوانند از آن ها فاکتور رسمی بگیرند. از طرف دیگر شرکت های ثبت شده، بیش تر از شرکت های غیررسمی شناخته شده اند. به این شکل است که می توانند قرار داد های بزرگی ببندند و به سود های بسیار بالا و کلانی برسند. اگر شما کسب و کار و شرکت خود را به صورت قانونی ثبت کنید، می توانید به راحتی خود را در مناقصه و مزایده ها شریک کنید و از این طریق شانس خود را محک بزنید. در برخی از مواقع این قانونی بودن، می تواند باعث فراوان شدن سرمایه برای کسب و کار شما شود. به طور ناخواسته به دلیل اعتماد و اعتبار بسیاری از افراد در سرمایه گذاری شما سهیم می شوند.

https://ecoiran.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-196/10492-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2

+ تعداد بازدید : 185 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در شنبه 9 بهمن 1400 و ساعت 11:05

رشته حسابداری به سبب ویژگی­هایی چون شک حرفه­ای، استقلال، چهارچوب استاندارد و غیر منعطف و سایر ویژگی­های منحصربهفرد خود، شرایط آموزشی خاصی را ایجاب می­کند که باعث می­شود مدرسان موفق در این رشته نیازمند شخصیت خاصی باشند. کاربران به راحتی میتوانند در این برنامهها به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. علیرغم تأیید نسبی مدل قیمتگذاری داراییهای سرمایهای در پژوهشهای اولیه، یافته های برخی از پژوهشهای بعدی، با مدل مزبور متناقض بود. در دهه 1960 مدل قیمتگذاری داراییهای سرمایهای را ارائه کردند. که در آن، : اقلام تعهدی اختیاری شرکت در دوره و : کل اقلام تعهدی شرکت در دوره است که با استفاده از داراییهای دوره گذشته استاندارد شده است. آموزش راهبردی صفر تا صد حسابداری با دوره های ‘حسابداری ویژه … براین اساس به مدیران پیشنهاد میگردد که به کنترل های داخلی همواره به عنوان فرآیندی برای مساعدت بابت رسیدن به اهداف واحد تجاری و عاملی مهم جهت پیشگیری از اشتباهات و تحریف ها نگریسته و با عنایت به یافته های پژوهش حاضر، با طراحی و اجرای کنترلهای داخلی موثر، مانع از وقوع ناکارآیی در سرمایهگذاریهای واحد تجاری تحت مدیریت خود گردند.

یافتههای پژوهش مرامور و پاهور (1998) در آمریکا و ژاپن نیز وجود رابطه غیرخطی را تأیید کرد. در این راستا، تلاشهای زیادی در زمینه توسعه مدل مزبور انجام شد. بسیاری از روشهای مورد بحث در این مقاله، از جمله هزینهیابی شغل و ردیابی مالی را میتوان از طریق نرم افزار پیمانکاری یکپارچه انجام داد. 1998) نشان داد که رابطه نسبتهای مالی و بازده سهام، غیرخطی است. در اغلب پژوهشهای انجام شده در بورس اوراق بهادار تهران، از روشهای خطی و در پژوهشهای اندکی نیز از شبکههای عصبی مصنوعی برای پیشبینی بازده سهام استفاده شده است. در اغلب پژوهشهای انجام شده در بورس اوراق بهادار تهران، به پیشبینی خطی بازده سهام بر اساس متغیرهایی (عمدتاً حسابداری و در برخی موارد متغیرهای بازار و اقتصادی) پرداخته شده است (بهعنوان نمونه، دستگیر و خدابنده، 1382؛ ثقفی و شعری، 1383؛ ثقفی و سلیمی، 1384؛ نمازی و محمدتبار کاسگری، 1386؛ و دستگیر و همکاران، 1391). پژوهشهای اندکی (بهعنوان نمونه، آذر و کریمی، 1388 و همتفر و همکاران،1390) نیز با استفاده از روش غیرخطی شبکههای عصبی به پیشبینی بازده سهام میپردازد.

پیشبینی بازده سهام در تصمیمگیریهای مالی از اهمیت بسزایی برخوردار است و به طور وسیعی در ادبیات حسابداری و مالی مورد مطالعه قرار گرفته است. مقاله حاضر به بررسی سودمندی رگرسیونهای تجمیعی و روشهای انتخاب متغیرهای پیشبین بهینه (شامل روش مبتنی بر همبستگی و ریلیف) برای پیشبینی بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میپردازد. افزون بر این، در پژوهشهای انجام شده در این زمینه، هدف و تأکید اصلی، ارائه مدلهای دقیق برای پیشبینی بازده بوده و کمتر به انتخاب متغیرهای پیشبین و روشهای مناسب آن پرداخته شده است. آنها در واقع معتقدند که به تعداد سرمایهگذاران، عوامل مؤثر بر قیمت سهام وجود دارد (همان مأخذ). در تدوین الگوی مناسب برای پیادهسازی استاندارد بینالمللی گزارشگری مالی شماره 17 در صنعت بیمه از فرآیند مندرج در بند 4 زیر استفاده میشود. نتایج حاصل، بیانگر این بود که فرار مالیاتی (اختلاف مالیات ابرازی و قطعی شرکتها)، منجر به افزایش ریسک سقوط آتی قیمت سهام میشود.

در ادبیات اقتصادی، هر گونه انحراف مقادیر متغیرها از روند بلندمدت مقادیر انتظاری آنها شوک نامیده میشود. در ایران نیز تاریخچه حسابداری به هزاران سال پیش و در زمان هخامنشیان و حتی قبل از آن برمیگردد. بر اساس گزارش کاربران پشتیبانی محک ضعیف بوده و حتی دانش حسابداری برخی کارشناسان پشتیبانی این نرم افزار در سطح پایینی است، بهطوریکه متوجه مشکل کاربر نمیشوند. حرکات قیمت سهام ناشی از عوامل بسیار زیادی است که در هر لحظه از زمان بر آنها تأثیر میگذارد. هزینه کلاس حسابداری حضوری نیز در قسمت ثبت نام متناسب بار روز برگزاری و تخفیفات مربوطه درج شده است. سپس با توجه رویداد انجام شده و با توجه به ماهیت حسابهای مشخص شده ثبت لازم انجام میگیرد. آیا الزامات استاندارد 27 منجر به بازنمایی درست رویدادهای رخ داده می­شود؟ این روش زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که دادهها از محیطی که به گونه ای طبیعی وجود داشته یا از واقعهای که بدون دخالت مستقیم محقق رخ داده، فراهم شود.

https://accniaz.com/product/آموزش-حسابداری-بازار-کار/
+ تعداد بازدید : 733 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در پنجشنبه 7 بهمن 1400 و ساعت 15:06
با این وجود این بیماری شانس روزگار عاری از بیماری همه‌گیر را در سال ۲۰۲۲ کمرنگ کرده است. همچنین مقصر موج جدیدی از بیماری در ایالات‌متحده و اروپا با نام دلمیکرون، ترکیبی از هر ۲ سویه اُمیکرون و دلتا شده است.

دلمیکرون ترکیبی از سویه‌های دلتا و اُمیکرون است که می‌تواند حتی سریع‌تر منتقل شود. در حالی که عفونت‌های کووید ۱۹ فقط شامل یک سویه جهش‌یافته می‌شود، در موارد بسیار نادری می‌توانند به‌ طور همزمان ۲ سویه با هم همراه شود.

اُمیکرون

به گزارش آسوشیتدپرس اُمیکرون که ۷۳ درصد از عفونت‌های جدید هفته گذشته را تشکیل می‌دهد، به نوع غالب در ایالات متحده تبدیل شده است. بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده بیش از ۹۹.۵ درصد از عفونت‌های شناسایی شده در ماه نوامبر توسط سویه دلتا ایجاد شده است؛ با این حال اکنون نوع اُمیکرون از دلتا به‌ عنوان سویه غالب پیشی گرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی در بریتانیا موارد روزانه کووید ۱۹ برای اولین بار در روز چهارشنبه از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت که این افزایش ابتلا به اُمیکرون نسبت داده شده است. با این حال علائم بیماری خفیف‌تر از انواع قبلی هستند و کمتر احتمال دارد که باعث بستری شدن فرد در بیمارستان شوند.

دلمیکرون در مقابل اُمیکرون

اُمیکرون یک فرم جهش یافته B.۱.۱.۵۲۹ از ویروس سارس کو ۲ است که اولین بار ماه گذشته در آفریقای جنوبی شناسایی شد. این نوع با سرعتی سریع گسترش می‌یابد اما در حال حاضر گفته می‌شود علائم آن خفیف‌تر از سویه دلتاست. میزان مرگ‌ومیر نیز کمتر و ترکیبی از دلتا و اُمیکرون است.

علائم دلمیکرون

علائم دلمیکرون مانند انواع اُمیکرون و دلتا شامل درجه حرارت بالا، سرفه مداوم، از دست دادن چشایی یا بویایی، آبریزش بینی، سردرد و گلودرد است. در حالی که دلتا علائم شدیدتری ایجاد می‌کند، جهش اُمیکرون بسیار قابل انتقال است.

دکتر پل برتون، مدیر ارشد پزشکی مدرنا، اظهار کرد: اگر نوع اُمیکرون و دلتا به‌ طور همزمان فردی را آلوده کنند، ابرسویه جدید ایجاد خواهد شد.
+ تعداد بازدید : 84 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در يکشنبه 5 دی 1400 و ساعت 10:59

بهینه سازی انکرتکست ممکن است یک تاکتیک بیاهمیت به نظر برسد؛ اما باید بدانید که انکرتکست شما هم یکی از فاکتورهای موردنظر گوگل برای مشخص کردن موضوع صفحه، تعیین کلمات کلیدی و دادن اعتبار و رتبه به صفحات موردنظر شماست. این مورد نیز بسیار مورد توجه سئوکاران قرار میگیرد اما بهتر است بدانید هر سایتی زودتر ایندکس شود محتوا به نام آن سایت خواهد بود ، با توجه به این نکته که در بسیاری از موارد ما مشاهده میکنیم یک سایت محتوای کاملاً اختصاصی نوشته است اما یک سایت که اعتبار بیشتری دارد از این سایت کپی برداری میکند و جالب است که رتبه بهتری را نیز میگیرد ، این یعنی هنوز گوگل به صورت کاملاً و واضح نتوانسته این موضوع را راه انداری نماید و بیشتر از محتوای اختصاصی و سایت های تولید کننده محتوا به اعتبار سایت توجه مینماید. اولاً رپورتاژ آگهی یک بار انجام میشود و لینک شما به صورت دائمی در آن مطلب قرار میگیرد.

بنابراین افرادی که ازین وب سایت ها بک لینک به صورت دائمی ارائه میدهند درواقع از فوروم های ارسال نظر و یا ایجاد صفحه رایگان این سایت ها استفاده کرده و لینک خود را قرار میدهند که این مورد مخصوصا زمانی که توسط ربات انجام میشود حتما از طرف گوگل اسپم شناخته خواهد شد . یکی از روش های درآمدزایی این گونه سایت ها می تواند فروش رپورتاژ آگهی باشد، به این صورت که سایت ها با در نظر گرفتن اعتبار دامنه و همچنین تعداد بازدید کنندگان به صورت روزانه سعی کرده مبلغ مشخصی را جهت درج مقاله ای از طرف متقاضی در سایت خود دریافت کنند. محتوا حتما جذاب و تازه باشد، از تگ نوفالو درون لینک ها استفاده نکنید، چنانچه سایت مورد هدف شرایط ارسال دیدگاه را دارد سعی کنید کامنت گذاری را انجام دهید تا ارزش و نیز اعتبار آن سایت بالا رود. به میزانی که این عدد بالاتر باشد، اعتبار سایت بالاتر می باشد.

وقتی اقدام به تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک حوزه می کنیم، لیستی از کلمات کلیدی را بدست خواهیم آورد که تمامی این کلمات ممکن است مناسب ما نباشند. به عبارتی کلمات پیدا شده باید مجدد بررسی شوند و کلماتی را از میانشان انتخاب کنیم که دارای رقابت نسبتا کمتری باشند. کیوورد گپ به کیووردهایی گفته می شود که دارای رقابت کمتری هستند. اما بحث چگونگی تشخیص کیوورد گپ ها بسیار مفصل بوده و باید روش های مختلفی را برای پیدا کردنشان پیاده کرد.

به طور کل می توان گفت که به کمک کیوورد گپ ها می توانید راحتتر رتبه گرفته و در نتیجه بازدید وب سایت خود را بالاتر ببرید. اما ممکن است تمامی کیوورد گپ ها دارای بازدید بالا نباشند. چون کیوورد گپ به معنای کیووردهای با بازدید بالا نیست، بلکه به کیووردهایی گفته می شود که رقابت کمتری دارند.

سئو را تمام ویژگی ها و امکاناتی می نامند که باعث می شود یک سایت در گوگل از رتبه های بالاتری برخوردار شود و بازدید سایت بالاتر برود. اما در این راه همان طور که گفتیم استفاده از سئو نیز بسیار مهم است. زیرا اگر متن خوب و قوی و خبر مهم دیده نشود و در سایت های مختلف لینک نخورد در واقع فایده ای نداشته است ، از این رو باید کاری کرد که متن خوب ما دیده شود. دقت کنید که محتوایتان تکراری نباشد. و با درگیری ذهن مخاطبتان آنها را برای مراجعه به سایت خود تحریک کنید. البته یک نکته منفی در مورد بک لینک های سایت راش وب وجود دارد و آنهم اینکه اغلب آنها لینک های غیر دائمی هستند! خوب است بدانید مهمترین ویژگی که یک رپورتاژ آگهی نسبت به خرید بک لینک ها دارد دائمی بودن آنها می باشد. زیرا در لینک سازی مهم تر از تعداد لینک های ساخته شده، دامنه هایی هستند که به سایت لینک میدهند. توجه کنید که خرید بک لینک در سایت هایی با Page Authority (الگوریتم سنجش میزان اعتبار صفحه) بالا یکی از مهم ترین عوامل بالا بردن جایگاه وب سایت شماست. ثانیا بایستی خاطرنشان کنیم که متاسفانه در حال حاضر به دلیل این که با برخی مشتریان قرارداد دائمی عقد نموده ایم، نمی توانیم کار جدیدی برای سئو و بهینه سازی قبول نماییم.

تاثیرات بک لینک اعتباری است و نمی توان به طور دائم از وجود آن بهره مند شد، مگر این که مدام هزینه های تمدید اعتبار آن را بپردازید، هزینه های چشمگیری که فرایند بهره مندی از رپورتاژ آگهی فاقد آن می باشد. یعنی مقاله شما با اتمام مهلت تعیین شده بدون هیچ هزینه ای برای همیشه درون سایت آگهی دهنده خواهد ماند، در صورتی که با خرید بک لینک ها یا همان تبلیغات متنی می بایست هر ماه با پرداخت هزینه ای آن را تمدید و نگهداری کنید. به همین دلیل بسیاری از افراد هنگام راهاندازی وبسایت خود به دنبال یک متخصص سئو سایت میگردند که به خوبی با زیر و بم این قوانین آشنا بوده و از آنها به نفع وبسایتشان استفاده کند. سعی کنید از این مورد نیز در بین لینک سازی هایی که میکنید استفاده کنید. اما وب سایت ها برای افزایش لینک ها که به مثابه یک رای هستند ناچار به انتشار رپورتاژ آگهی در دیگر وب سایت های با کیفیت هستند. بک لینک گرفتن از این سایت ها کار آسانی نیست و در صورتی که کسی یک رپورتاژ آگهی دانشگاهی را برای شما ارائه دهد هزینه زیادی از شما خواهد گرفت.


اطلاعات کامل:

https://seocell.ir/keyword-gap/

+ تعداد بازدید : 83 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در يکشنبه 5 دی 1400 و ساعت 11:00

سیاستهای ناپایدار ارزی: این مؤلفه با پژوهش کهیاری حقیقت و همکاران (1397) همخوان است و ازجمله عوامل محیطی تأثیرگذار بر انحلال برند در صنعت مواد غذایی شناسایی و مطرح شده است که نتایج بررسی آن در هردو پژوهش مثبت و قابل قبول است. نبودِ نگرش مثبت به برند: در پژوهش کهیاری حقیقت و همکاران (1397) مؤلفههای الگوی افول برند در صنعت مواد غذایی در دو دستة عوامل سازمانی و محیطی شناسایی شده است که مؤلفة نگرش هزینهای به برند و نه سرمایهای که از عوامل سازمانی تأثیرگذار بر افول برند در صنعت مواد غذایی به شمار میرود، با مؤلفة نداشتن نگرش مثبت به برند در این پژوهش همسو بوده و نتایج بررسی آن در هردو پژوهش نیز مورد قبول ارزیابی شده است. درخصوص رد یا پذیرش و مقایسه و تحلیل نتایج این پژوهش با تحقیقات گذشته، نخست مؤلفه های آسیب ساز در بُعد ساختاری این پژوهش بررسی میشوند: 1. تشابه برند: در پژوهش عزیزی و همکاران (1396)مؤلفههای الگوی برند موفق در صنعت کاشی در قالب شرایط علّی، مداخلهگر و زمینهای شناسایی شدند که مؤلفة تقلیدپذیری زیاد در ویژگیهای ظاهری محصول (رنگ، طرح ، اندازه) ازجمله شرایط علّی اثرگذار بر برندسازی موفق برشمرده شده است و با مؤلفة تشابه برند در بُعد ساختاری پژوهش حاضر همخوان است.


برگشت طولانی سرمایه: این مؤلفه همراستا با مؤلفة محدودیتهای نقدینگی شرکت و ازجمله شرایط مداخله گر در برندسازی موفق در صنعت کاشی در پژوهش عزیزی و همکاران (1396) است که نتایج بررسی آن در موضوع هردو پژوهش تصدیق شده است. درزمینة مؤلفة آسیبساز نبودِ نگرش مثبت به برند به مخاطبان این امر پیشنهاد میشود تجربه زیستة شرکتهای موفق دارویی دراین زمینه را مدنظر قرار داده و با کمک دانش و علم روز برندسازی، آگاهی خود را افزایش دهند تا این نگرش به سمت مثبت معطوف شود. درزمینة نبود فضای مطلوب تبلیغ دارو به سازمان غذا و دارو پیشنهاد میشود الگوی اجرایی کشورهای دیگر در خصوص تبلیغ آزادانة داروهای بدون نسخه در رسانهها و یا سایر وسایل ارتباط جمعی را مدنظر قرار دهند و در صورت امکان به تولیدکنندگان برندهای دارویی کشور تعمیم داده شود. گفتنی است بنابه شرایط و ویژگیهای خاصی که صنعت داروسازی نسبت به سایر صنایع دارد و بهوضوح در پیشنة پژوهش نیز به آن پرداخته شده است، برخی از مؤلفههای آسیبساز برندسازی بهخصوص در بعد زمینهای این پژوهش مختص این صنعت بوده و با پژوهش محمدیان و همکاران (1398) منطبق بوده است و در پایان، میتوان گفت نتایج آزمون یافته های این پژوهش با یافتههای مطالعات گذشته سازگار است. در مورد ثبت برند در موسسه راه روشن بیشتر بخوانید.


CVI) و پایایی آن­ها به روش همسانی درونی و با استفاده از ضریب همبستگی آلفای کرونباخ محاسبه گردید که 92/0 بود. بهمنظور جلوگیری از رقابت ناسالم و غیرمنصفانه پیشنهاد میشود سازمانهای تصمیمگیرنده علاوهبر نظارت دقیق حمایتهای خود را از تولید داروی با کیفیت داخل بهطور جد در دستورکار قرار دهند. برای رفع آسیبهای برندسازی بر اثر نبودِ مهارتهای فردی مدیریتی به صاحبان اصلی شرکتهای داروسازی پیشنهاد میشود در جذب و انتخاب منصبهای کلیدی شرکت، مدیران مسئولیتپذیر و دارای توانمندیهای فردی و تجربه و مهارت مرتبط با برندسازی و بازاریابی را در اولویت بگذارند. 3. ضعف در ثبات مدیریتی، 4. نامگذاری نامناسب برند و 5. تکراریبودن انتخاب نوع دارو: این مؤلفهها در پژوهش محمدیان و همکاران (1398) از اساسیترین آسیبهای برندسازی در صنعت داروسازی ایران اطلاق میشوند که نتایج آنها کاملاً همراستا و مطابق با نتایج آزمون این پژوهش بوده و پذیرش شده است. بهمنظور جلوگیری از خطای کادر درمانی پیشنهاد میشود سازمان غذا و داروی کشور با سختگیری در انجام پروتکل های اجرایی و همینطور الزام همکاری بیمارستانها با شرکتهای داروسازی در برگزاری دورهای جلسات آموزشی نسبت به شناسایی و یادآوری برند های دارویی مبادرت ورزند.


همچنین پس از مشهد، دومین شهر دارای بیشترین گردشگر و بعد از تهران دومین شهر صنعتی ایران می باشد. درزمینة تمایل پزشک به تجویز داروی خارجی به شرکتهای داروسازی پیشنهاد میشود که با تولید داروی باکیفیت (اثربخشی زیاد و عوارض جانبی کمتر) و همچنین ارتباطات مؤثر با پزشکان در جهت جلب اعتماد آنان تلاش کنند. بهمنظور جلوگیری از برگشت طولانی سرمایة شرکتهای داروسازی به نهادهای مرجع پیشنهاد میشود با اجرای سازوکارهایی دقیق و برنامهریزیشده مدت وصول پرداختیها را کوتاهتر و ادامهدار کنند؛ بهطوریکه دغدغة تولیدکننده مربوط به کمبود نقدینگی کنار رود. بهمنظور جلوگیری از فرایند نامناسب ثبت برند به سازمان غذا و داروی کشور پیشنهاد میشود نرمافزاری تخصصی از برندهای دارویی برای بررسی و تطبیق دقیق برندها و جلوگیری از تداخل آنها طراحی کنند. اگر علامت تجاری ثبت نشود، شرکتهای رقیب از همان علامت یا علامتی که شباهت آن با علامت مزبور به اندازهای است که موجب گمراهی خواهد شد برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهند کرد و در نتیجه سرمایهگذاری در بازاریابی یک محصول ممکن است به هدر رود.


اطلاعات بیشتر:

https://ipindiaonline.gov.in/tmrpublicsearch/frmmain.aspx

+ تعداد بازدید : 2542 |
نوشته شده توسط نویسنده ایران مگ در دوشنبه 29 آذر 1400 و ساعت 10:02
ساخت وبلاگ جدید رایگان خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]